کد مطلب: ۸۵۸۴۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سایه سنگین رکود بر بازار میلگرد/ حداقل قیمت میلگرد؛ ۲۲۰۰۰ تومان

سایه سنگین رکود بر بازار میلگرد/ حداقل قیمت میلگرد؛ ۲۲۰۰۰ تومان

گزارش‌ها از بازار مصالح ساختمانی نشان می‌دهد که کف قیمت میلگرد حدود ۲۱ هزار و ۹۹۰ تومان است و رکود شدید همچنان بر این بازار حاکم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی قیمت‌های امروز بازار میلگرد نشان می‌دهد، قیمت میلگرد در هر شاخه ۱۲ متری آجدار ۱۰ که پرمصرف‌تر از سایر سازهاست، درب کارخانه‌های مختلف بین ۲۱ هزار و ۹۹۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود. بیشتر قیمت‌ها نسبت به روز گذشته ثابت بوده و در مواردی هم شاهد کاهش ۰.۲ درصدی قیمت‌ها بودیم.

همچنین این محدوده قیمت‌ نسبت به هفته گذشته کاهشی بوده، هر چند بررسی انواع میلگرد در شرکت‌های مختلف روندهای ثابت و افزایشی را نیز نشان می‌دهد. همچنین بیشتر این قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است؛ هرچند قیمت‌ها در طول ماه نوسانی بود.

قیمت هر شاخه ۱۲ متری میلگرد در سایزهای ۱۴ تا ۳۲ نیز بین ۲۱ هزار و ۹۹۰ تا ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

به طور کلی بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد بیشتر قیمت‌ها نسبت به روز گذشته ثابت بوده و در مواردی هم شاهد کاهش جزئی بودیم.

چرا قیمت میلگرد کاهشی شد؟

قیمت آهن‌آلات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ ازجمله این فاکتورها می‌توان به نوسانات قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا، نیاز صنایع وابسته، وضعیت بورس کالا، میزان صادرات و واردات، هزینه‌های حمل‌و‌نقل و غیره اشاره کرد.

اما در حال حاضر فاکتور رکود، عامل مهمی است بقیه فاکتورها را تحت تاثیر قرار داده و قیمت‌ها را ثابت و نزولی کرده است. تا جایی که شنیده‌ها حاکی از این است که انبارها پر از مقاطع طویل فولادی هستند، بازار میلگرد بدون تقاضاست.

هرچند رکود بی‌سابقه در بخش مسکن بر این وضعیت اثر جدی داشته، اما شاید بتوان به عنوان فرصتی برای صادرات از آن استفاده کرد. اما مسئولان تاکنون تدبیری در این رابطه نداشته‌اند.

از طرف دیگر احتمال اتصال برق صنایع فولادی در نیمه شهریور وجود دارد و این روند در کنار تعطیلات اربعین و شروع سفرها، احتمالا به تشدید رکود در بازار آهن منجر خواهد.

برای مطالعه بیشتر در این رابطه صفحه بازار کالا را در تجارت نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    توکه دروغ نمیگی قیمت میلگرد هم میدونی تو کیلوی ۲۳۵۰۰بیار پای کار تخلیه کن پولتم نقد تحویل بگیر خداوکیلی چرا الکی حرف میزنین.من همی امروز پای کار خالی کردم سایز۱۸ و سایر۱۰سایز ۱۰کیلوی ۲۷۲۰۰سایز ۱۸…۲۶۸۰۰تمام شدش بوده.الکی واسه خودتون قیمت میزنین گرانتر شده نه ارزانتر بتن اماده همین هفته تنی ۳۰هزار تومان گرانتر شده

  • ناشناس

    الان به نظرشما 22 ارزان هسته با این حقوق کارگری

  • سعید

    قیمت دلار و اینا چرنده. روسیه بازار ایران و از چنگش دراورد.