فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۸۱۵

ایرج رهبر، عضو اتاق بازرگانی تهران، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

وزیر صمت دولت جدید باید مسائل مربوط به بخش خصوصی، تولید، صادرات و واردات را درک کند

وزیر صمت دولت جدید باید مسائل مربوط به بخش خصوصی، تولید، صادرات و واردات را درک کند

یکی از مسائلی که این روز‌ها بسیار محل بحث قرار گرفته، انتخاب سکانداران هر وزارتخانه است. وزیران هر وزارتخانه باید با توجه به شرایط آن وزارتخانه و شرایط کشور انتخاب شوند. حال پرسش اینجاست وزیری که برای سکانداری وزارت صمت انتخاب می‌شود باید چه وبژگی‌هایی داشته باشد؟

به گزارش تجارت نیوز،

 پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و تعیین رئیس‌جمهوری جدید، انتصاب وزیرانی که بتوانند به رشد و پیشرفت کشور کمک کنند اهمیت پیدا می‌کند. ایرج رهبر، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، درباره توانمندی‌هایی که وزیر صمت دولت جدید باید داشته باشد، با تجارت‌نیوز گفت‌وگو کرد. مشروح این گفت‌وگو را بخوانید.

وزیر صمت دولت چهاردهم باید چه توانایی‌هایی داشته باشد؟

وزیر صمت باید مسائل مربوط به بخش خصوصی، تولید، صادرات، واردات و... را درک کند. وزیر صمت باید با ساختار و بدنه این بخش آشنایی کامل داشته باشد. کسی که با این حوزه آشنا نباشد و کار تجربی در این عرصه نکرده باشد حتی اگر مدرک دانشگاهی مرتبط هم داشته باشد، باز نمی‌تواند در مدیریت این وزارتخانه موفق شود. نامزد‌هایی که برای وزارتخانه‌های مختلف انتخاب می‌شوند باید شاخص‌های مد نظر را داشته باشند. در صورت نداشتن این شاخص‌ها، برای وزارت انتخاب نمی‌شوند.

فعالان بخش خصوصی چه انتظارهایی از وزیر صمت جدید دارند؟

بخش خصوصی انتظاراتی نظیر تک‌نرخی شدن ارز، حل شدن مشکلات تعهد ارزی، تعلق گزفتن تسهیلات گمرکی، حل مشکلات واردات مواد اولیه و... از وزیر صمت جدید دارند. در واقع وزیر صمت دولت چهاردهم باید با ایجاد درگاه‌های جدید، شرایط را برای تولید‌کننده و در کل بخش خصوصی راحت‌تر کند.

برای اطلاعات بیشتر صفحه صمت را در تجارت‌نیوز دنبال کنید

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.