فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۴۶۴۶۲

قیمت طلا و ارز در بازار امروز سه‌شنبه

قیمت طلا و ارز در بازار امروز سه‌شنبه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به ثبات نرخ ارز و کاهش نامحسوس بهای طلا در بازارهای جهانی با افت نسبی در بازار مواجه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازار امروز سه‌شنبه با افزایش ارزش دلار، پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر در روز گذشته به 1283 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش مهر، طبق اعلام خبرگزاری رویترز، در حالی که با افزایش نگرانی‌ها از کند شدن اقتصاد جهان، قیمت دلار بالا رفت و تقاضا برای سرمایه‌های امن را کاهش داد، قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح در سه هفته‌ اخیر خود که دیروز ثبت کرده بود، نزدیک شد.

این درحالی اتفاق افتاد که روز سه‌شنبه، شاخص دلار، که ارزش ارز آمریکا را در برابر ۶ ارز مهم جهان می‌سنجد، به بالاترین نرخ ۲ هفته‌ای خود دست یافت.

تحلیل‌گر «اینتل اف‌سی‌استون» در یادداشتی نوشت: به نظر می‌رسد عواملی که پیش از این در ماه ژانویه قیمت طلا را بالا می‌بردند، کم‌اثر شده‌اند؛ خبری از افزایش نرخ بهره وجود ندارد و اقتصاد جهانی در حال کندتر شدن است و به نظر می‌رسد طلا تحت فشار تقویت دلار و افزایش نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، قرار گرفته است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۱،۷۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز، قیمت دلار را برای خرید و فروش بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ترتیب ۱۱،۵۵۰ تومان و ۱۱،۶۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۳۸۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۷۱ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز قیمت یورو را برای خرید و فروش بدون تغییر به ترتیب ۱۳،۲۰۰ تومان و ۱۳،۳۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید چهار میلیون و 57 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 950 هزار تومان است که قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 366 هزار و 820 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 150 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 300 هزار تومان و 700 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.