فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۶۶۹۸۷

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۷ فروردین

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 27 فروردین

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به کاهش شدید بهای جهانی طلا و قیمت ارز به طور چشمگیری کاهش یافت و بهای هر گرم طلا به 426 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به آمارهای مثبت اقتصادی برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و رکود جدیدی را از خود به ثبت رساند، بر این اساس قیمت طلا به 1275 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، شرایط اقتصادی بهتر موجب شده سرمایه گذاران به جانب بازارهای سهام روی بیاورند و جذابیت دارایی‌های بدون سوددهی مانند طلا کمتر شود.

به گفته دومنیک اشنایدر، تحلیلگر شرکت «یو بی اس ولث منیجمنت»، دلیل اصلی این که طلا تحت فشار کاهشی قرار گرفته است، بهبود آمار اقتصادی کشورهایی مانند چین بوده است.

چین هفته گذشته آمار صادرات و اعتبار بهتر از حد مطلوبی را گزارش کرد که نگرانی‌ها نسبت به روند رشد اقتصادی این کشور را تا حدودی برطرف کرد.

در این بین، آمار اشتغال آمریکا که هفته گذشته منتشر شد اعتماد بازار را بهبود بخشید و نگرانی‌ها نسبت به روند رشد بزرگترین اقتصاد جهان را تخفیف داد.

شاخص بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن روز دوشنبه در واکنش به آمار اقتصادی مثبت چین، به بالاترین رکورد از ژوئیه سال ۲۰۱۸ صعود کرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات و استراتژی بازار در شرکت مدیریت دارایی «اس پی ای»، خوش بینی به توافق تجاری احتمالی میان آمریکا و چین، از دارایی‌های پرریسک حمایت کرده و به ضرر دارایی‌های امنی مانند طلا شده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به شبکه فاکس نیوز گفت: مذاکرات میان واشنگتن و پکن پیشرفت زیادی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه به ۷۵۴.۰۳ تن کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین حد از ۹ نوامبر سال ۲۰۱۸ بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۲۷ فروردین ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۳،۵۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۵۰۰ تومان و ۱۳،۵۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۵،۵۶۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۴۷ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۵،۵۰۰ تومان و ۱۵،۵۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 550 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 690 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام با افت محسوس قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 426 هزار و 380 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 580 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 680 هزار تومان و 930 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.