فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۲۱۸۵۶

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۰/۱۶

دلار و طلا گران شد، بورس باز هم ریخت / اطمینان خاطر ارزی به مردم / رونق ۲ برابری معاملات مسکن

دلار و طلا گران شد، بورس باز هم ریخت / اطمینان خاطر ارزی به مردم / رونق 2 برابری معاملات مسکن

قیمت دلار و طلا امروز گران شدند و شاخص بازار سهام بار دیگر روندی نزولی را پشت سر گذاشت. در همین حال امروز آماری از معاملات مسکن در کشور منتشر شده که نشان می‌دهد میزان معاملات در آذر ماه نسبت به آبان ماه دو برابر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز 17 دی ماه تا ساعت ۱۶ با 0.3 درصد افزایش، 13 هزار و 380 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد تا ساعت ۱۶ با شش هزار و 700 تومان افزایش به 510 هزار و 200 تومان رسید.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه تا ساعت ۱۶ با 77 هزار تومان افزایش به پنج میلیون و 161 هزار تومان رسید.

اما امروز بورس چه وضعیتی داشت؟

شاخص کل بورس که در دقایق ابتدایی امروز روندی مثبت به خود گرفته بود، پس از یک ساعت روندی نزولی به خود گرفت و با افتی نزدیک به هفت هزار واحد، در کانال ۳۵۸ هزار متوقف شد.

17 دی

شاخص بازار سهام امروز هم روندی نزولی را پشت سر گذاشت.

در همین حال امروز رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی به طور کامل بر بازار نظارت دارد، گفت: هیچ نگرانی‌ در خصوص وارد شدن شوک ارزی به بازار وجود ندارد و مردم نگران افزایش ناگهانی قیمت ارز نباشند.

از مهمترین اخبار امروز این بود که نتیجه اعتراض یارانه بنزین مشخص شد و وزیر اقتصاد به این سوال پاسخ داد که آیا هنوز موضوع FATF در دستور کار قرار دارد؟

افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی بودجه سپاه قدس، ادامه ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه معیشتی تا ۷ روز دیگر ، رونمایی از خودروی برقی جدید مرسدس، اعلام تغییرات خرید وام مسکن و انتشار جزییاتی از بودجه مسکن در سال بعد از اخبار مهم دیگر امروز بودند.

همچنین امروز اعلام شد بررسی‌ آمارهای سامانه رهگیری معاملات مسکن نشان می‌دهد، حجم معاملات خرید مسکن در آخرین ماه از فصل پاییز امسال در مقایسه با آبان‌ماه، ۱۰۰ درصد افزایش یافت و به این ترتیب بازار زمستانی مسکن با تجربه رشد دو برابری معاملات خرید واحدهای مسکونی در ماه پایانی پاییز آغاز شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.