فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۹۶۹۶۷

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۶ آذر ۹۹ / طلا ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 آذر 99 / طلا ارزان می‌شود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 112 هزار و 300 تومان معامله شد. هر قطعه سکه تمام طرح جدید نیز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 112 هزار و 300 تومان معامله شد. هر قطعه سکه تمام طرح جدید نیز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

نادر بذرافشان، عضو هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، معتقد است که قیمت طلا تا امروز روند کاهشی دارد و قیمت طلا و سکه دوباره ارزان می‌شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: به گفته یکی از بازیگران با تجربه بازار،‌ معامله‌گران از یکسو احساس می‌کنند که ممکن است قیمت سکه افت بیشتری را تجربه کند، ولی از آن سو حاضر نیستند که به این دلیل، بی گدار به آب بزنند و سکه‌های خود را با قیمت‌های پایین تر به فروش برسانند.

آنها برای اینکه ریسک خرید را برای خود به میزان زیادی پایین بیاورند، ترجیح می‌دادند که نرخ خرید را با فاصله زیادی نسبت به نرخ فروش تنظیم کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که در اوایل هفته گذشته تقریبا نرخ خرید و فروش سکه به هم نزدیک شده و بازار در شرایط متعادل تری قرار گرفته بود.

در واقع در ابتدای هفته قبل، اختلاف نرخ خرید و فروش به حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود. به گفته فعالان، هر زمان فاصله قیمت خرید و فروش در بازار زیاد می‌شود، نشان می‌دهد که معامله‌گران نسبت به روند آینده قیمت مطمئن نیستند و به همین دلیل، در خرید و فروش‌های خود احتیاط می‌کنند. آنها به سختی اقدام به خرید و به همان دشواری هم اقدام به فروش سکه می‌کنند.

برخی فعالان هم اعتقاد داشتند، بازار پس از دو هفته نیمه تعطیل، از روز شنبه تقریبا به‌طور کامل باز شده بود و در این شرایط برخی معامله‌گران ترجیح می‌دادند تا مشخص‌تر شدن روند کلی بازار اقدام به خرید و فروشی خاصی نکنند که آنها را در معرض ریسک قرار دهد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.