فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۹۸۰۷۱

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۰ آذر ۹۹

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 20 آذر 99

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز چهارشنبه به بهای ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 20 آذر 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۹ آذر با 8,300 تومان افزایش، یک میلیون و 152 هزار و 500 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر اخبار دلگرم‌کننده از واکسن کووید-۱۹ که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرد، کاهش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 7/ 0 درصد کاهش یافت و تا ساعت20 به 1848 دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 4/ 0 درصد کاهش، به 1866 دلار و ۲۰ سنت رسید.

بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با 5/ 0 درصد افزایش، در ۱۸۷۴ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود. از طرفی تدابیر محرک مالی بر قیمت این فلز گرانبها تاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا ارزش دلار را ضعیف کرده و نقدینگی بیشتری تولید می‌کنند که به سوی طلا سرازیر می‌شود. بازارها امیدوارند تدابیر محرک مالی آمریکا تا هفته آینده رونمایی شوند و طلا ممکن است تا پایان سال تا مرز ۱۹۰۰ دلار پیشروی کند.

سکه اندکی افزایش یافت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز چهارشنبه به بهای ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که افزایش اندک را نشان می‌دهد. همچنین قیمت هر نیم سکه ۶ میلیون و 500 هزار تومان و ربع سکه ۴ میلیون و 450 هزار تومان بود که نسبت به روز سه‌شنبه تغییری نداشت.

سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. اونس طلا در بازار جهانی کاهش داشت و در ساعت 20 به وقت تهران به قیمت 1848 دلار معامله شد و از سوی دیگر نرخ دلار در داخل افزایش را شاهد بوده است، تغییرات کاهشی و افزایشی در این دو بازار به‌عنوان دو عامل موثر بر بهای سکه، سبب شده تا قیمت سکه در بازار داخلی نوسان شدیدی نداشته باشد و فقط 50 هزار تومان افزایش را تجربه کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.