فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۲۰۷۴۱

روند صعودی سکه معکوس شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۰ اسفند ۹۹

روند صعودی سکه معکوس شد / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۰ اسفند ۹۹

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز سه‌شنبه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۶۰ هزار تومان افت داشته است. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۰ اسفند ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۱۹ اسفند با ۸,۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر عقب‌نشینی بازده اوراق خزانه آمریکا افزایش یافت و از پایین‌ترین رکورد ۹ ماه اخیر که شب دوشنبه به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت.

پس از ریزش قیمت در دوشنبه شب و کاهش ملایم بازده اوراق قرضه آمریکا، خریداران وارد بازار شدند و این امر از قیمت فلزات ارزشمند پشتیبانی کردند. عوامل فنی کوتاه‌مدت وضعیت بیش فروش طلا را نشان می‌دهند و بهای اونس در معاملات روزسه‌شنبه را تقویت کردند.

رشد قیمت‌ها از مرز ۱۷۰۰ دلار فراتر رفت و بهای هر اونس طلا (در ساعت ۲۰ به وقت تهران) به ۱۷۱۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه در قیمت ۱۶۷۸ دلار و ۱۰ سنت سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از پنجم ژوئن بود.

روند صعودی سکه معکوس شد

همراه با کاهش قیمت دلار در بازار به‌رغم بهبود قیمت اونس جهانی، ریزش‌ها به بازار طلا و سکه نیز رسید و باعث شد قیمت سکه به نیمه پایین کانال ۱۰ میلیون تومان سقوط کند.

از هفته گذشته قیمت‌ها در بازار طلا و دلار کاهشی هستند که دلیل آن را می‌توان کاهش قیمت اونس طلا و همچنین نوسانات کاهشی دلار به‌دلیل اخبار مرتبط با برجام و آزادی منابع ایران در دیگر کشورها دانست.

به گفته کارشناسان، اگر شوک سیاسی یا اقتصادی رخ ندهد، بهای اونس جهانی و دلار نوسان نخواهد داشت و به همین ترتیب قیمت طلا و سکه نیز در محدوده فعلی باقی خواهد ماند. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز سه‌شنبه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۶۰ هزار تومان افت داشته است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.