فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۹۲۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قابل توجه قیمت دلار و سکه/ احتمال جنگ و افزایش قیمت اونس

کاهش قابل توجه قیمت دلار و سکه/ احتمال جنگ و افزایش قیمت اونس

امروز قیمت دلار و سکه کاهشی بود. نرخ سکه در بازار آخرین روز بهمن ۱۴۰۰ کاهش قابل توجهی داشت. طلا نیز به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بازگشت. اما در بازار جهانی، اونس تحت تاثیر اخبار مربوط به تنش‌های روسیه و اوکران گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخبار مثبت از مذاکرات وین ، قیمت دلار و سکه را در بازار ایران کاهشی کرد. نرخ ارز در بازار آزاد به ۲۵ هزار و ۷۴۸ تومان نیز رسید. اما در ادامه افزایش یافت. در لحظه تنظیم این گزارش، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت دلار را ۲۶ هزار و ۴۷ تومان اعلام کرده است.

همین موضوع باعث کاهش قیمت سکه نیز شد. در لحظه تنظیم این گزارش، بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ، سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. این به معنای کاهش ۱۸۰ هزار تومانی نسبت به ساعت ۱۸ روز پنجشنبه است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. این به معنای کاهش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه است.

قیمت طلا نیز امروز یه یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان رسید.

افزایش قیمت اونس

این در حالی است که امروز در بازارهای جهانی، قیمت اونس افزایشی بود. ادامه تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین و پافشاری آمریکا بر وقوع جنگ در این منطقه در روزهای آینده، بازار فلز گرانبها را صعودی کرد.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت اونس به ۱۸۹۹ دلار رسیده است. روز گذشته طلا وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شد اما به سرعت عقب‌نشینی کرد.

آمریکا همچنان بر ادعای خود در مورد حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین پافشاری می‌کند.

خبرگزاری‌های بی‌بی‌سی، رویترز، آسوشیتدپرس و چند رسانه دیگر به نقل از رئیس جمهور آمریکا خبر مهمی را در مورد احتمال جنگ روسیه و اوکراین منتشر کرده‌اند.

بی‌بی‌سی جهانی نوشته است: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته که متقاعد شده است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به حمله به اوکراین گرفته و حمله ممکن است در «روزهای آینده» رخ دهد.

مطالعه متن کامل گزارش سیگنال مهم آمریکا برای بازارها / جنگ نزدیک است! پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.