فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۲۱۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز نهم اسفند

پیش‌بینی بازارهای دلار و طلا / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز نهم اسفند

در بازار امروز ۹ اسفند قیمت طلا با افزایشی نسبی حدود یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان و سکه ۱۲ میلیون و ۲۶ هزار تومان ثبت شده است. دلار و بورسی نیز روندی صعودی را تجربه کردند. پیش‌بینی دلار و طلا را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ قیمت طلا و سکه روندی نسبتا افزایشی داشتند. قیمت دلار در بازار با افزایشی نسبی امروز رقم ۲۶ هزار تومان ثبت شد. بورس نیز امروز شاهد صعود بود. پیش‌بینی دلار و طلا را بخوانید.

پیش‌بینی بیت‌کوین ۵۰ هزار دلاری

جاستین بنت، تحلیلگر سرشناس ارزهای دیجیتال با با برجسته کردن شاخص‌های فنی ادعا می‌کند بیت‌کوین یک صعود در راه دارد.

این تحلیلگر، بیت‌کوین را روی نمودار روزانه بررسی می‌کند. حرکات مشابه بیت‌کوین با تابستان سال ۲۰۲۱، توجه او را به خود جلب کرده است.

بنت در رابطه با شاخص مقاومت نسبی گفت: شاخص مقاومت نسبی از زمانی که بیت‌کوین در اوج خود قرار داشت روندی نزولی به خود گرفت. این روند نزولی را می‌‌توان با یک خط روند رسم کرد، اما در زانویه ۲۰۲۲ این خط روند نزولی شکست. دقیقا همان اتفاقی که در سال ۲۰۲۱ افتاد و رشد بیت‌کوین را به دنبال داشت.

بنت عقیده دارد شاخص مقاومت نسبی در نمودار روزانه بیت‌کوین، واگرایی صعودی را نشان می‌دهد. اندیکاتورهای زیادی به افزایش قیمت بیت‌کوین اشاره می‌کنند، اما تا وقتی که سیگنال خرید از سمت خریداران تایید نشود چیزی تغییر نمی‌کند. این تحلیلگر عقیده دارد بیت‌کوین باید بالای ۳۹ هزار دلار تثبیت شود تا بتوانیم به بازگشت روند فکر کنیم.

به اعتقاد بنت در صورت تثبیت بالای ۳۹ هزار دلار هدف اول این ارز ۴۶ هزار و بعد ۵۰ هزار دلار است.

پیش‌بینی بورس

برخی کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند که سهام خودرویی و بانکی به واسطه اخبار مذاکرات سبزپوش شده است.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارهای مالی درخصوص روند بورس گفت: اخبار مذاکرات، توافق میان روسیه و اوکراین و قیمت‌های جهانی تعیین کننده وضعیت بورس است. روز چهارشنبه معاملات می‌تواند متعادل رو به بالا و یا رو به پایین باشد.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن یک درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۳۳ هزار و ۹۵۰ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۲۸۲ هزار و ۶۷۵ معامله به ارزش ۲۴ هزار و ۱۳ میلیارد تومان انجام دادند.

روند قیمتی طلا و سکه

قیمت طلا امروز ۹ اسفند تا زمان تنظیم این گزارش حدود یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان و قیمت سکه ۱۲ میلیون و ۲۶ هزار تومان ثبت شده است.

مریم محبی دیگر کارشناس بازارهای مالی در مورد پیش‌بینی دلار و طلا و سکه بیان کرد: درحال حاضر قیمت طلا و سکه در گرو برجام است، اگر توافق شود روند قیمتی در این بازارهاکاهشی می‌شود و اگر توافق به نتیجه‌ای نرسد شیب ملایم افزایش راشاهد هستیم.

پیش‌بینی قیمت دلار

او درمورد قیمت دلار نیز گفت: من فکر نمی‌کنم درصورت توافق در مذاکرات وین نیز نرخ دلار پایین‌تر از ۲۵ هزار تومان بیاید.

آخرین اخبار بازارهای مالی را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.