فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۶۵۲۵

اوج و فرود قیمت طلا / قلاب سکه به روند دلار

اوج و فرود قیمت طلا / قلاب سکه به روند دلار

بازار طلا و سکه با افزایش قیمت دلار روز شنبه، رشد کرد. اما سکه با افت ارزش طلای جهانی اندکی تضعیف شد و به بالای مرز ۱۲‌میلیون تومان بازگشت. هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۲‌میلیون و ۴۱۰‌هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹ روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار ۲۱ اسفند، قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۳ هزار ۹۶۶ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

روند افزایشی طلای جهانی در هفته گذشته

طلای جهانی در طول هفته گذشته به دلیل وجود نگرانی‌های ناشی از تاثیرات حملات روسیه به اوکراین روی مسائل اقتصادی روند افزایشی را دنبال کرد. به طوری که ارزش این فلز گرانبها تا سطح ۲۰۷۸ دلار و ۸۰ سنت نیز رشد کرد. این رشد طلا بر اثر اقدامات فدرال رزرو آمریکا به منظور کنترل تورم و افزایش بازدهی اوراق خزانه ایالات متحده متوقف و باعث افت قیمت طلای جهانی به زیر مرز روانی ۲۰۰۰ دلار شد.

عامل دیگر که فشارهای کاهش را تقویت کرد اقدام معامله‌‌‌گران برای جمع‌آوری سودهای خود در روزهای پایانی هفته بود. لازم به ذکر است که انتشار برخی آمارهای اشتغال و دستمزد در این کشور مانعی برای افت هر چه بیشتر بهای طلا شد. لازم به ذکر است که این فلز ارزشمند توانست هفته گذشته را با عملکرد مثبت ۳/ ۱درصدی سپری کند.

بازار طلا و سکه با نگاه به افزایش نرخ دلار در بازار ارز داخلی روز شنبه، رشد قیمت را تجربه کرد. اما این افزایش بها با افت ارزش طلای جهانی اندکی تضعیف شد و به بالای مرز ۱۲‌میلیون تومان بازگشت. به طوری که هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۲‌میلیون و ۴۱۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بر این اساس لازم به ذکر است رشد بهای این فلز گرانبهای داخلی به اندازه‌‌‌ای بود که باعث شد فاصله‌‌ بین ارزش ذاتی و بازاری آن به بیش از ۱۰۰‌هزار تومان برسد. از نگاه برخی کارشناسان انتظار می‌رود با وجود ایجاد مکث در روند مذاکرات، نرخ دلار طی روزهای آتی رشد پلکانی را پیش بگیرد و بالطبع بهای سکه نیز رشد یابد.

اما ترس و احتیاط سرمایه‌گذاران از وجود ابهامات نسبتا زیاد اقتصادی و غیر‌اقتصادی باعث شد معاملات خود را دست به عصا انجام دهند.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.