فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۷۳۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ روند افزایشی قیمت دلار/ سکه ۱۲٫۵ میلیون تومان شد

وضعیت بازار دلار، طلا و سکه/ روند افزایشی قیمت دلار/ سکه ۱۲٫۵ میلیون تومان شد

قیمت دلار بار دیگر روند افزایشی دارد. به دنبال آن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز صعودی است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز ۲۴ اسفند نوساناتی دارد. روند افزایشی قیمت دلار از روز گذشته آغاز شده بود و امروز هم به صورت نسبی ادامه دارد. امروز برخی کانال‌ها، قیمت دلار در بازار آزاد را، ۲۶ هزار و ۳۵۰ تا ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام می‌کنند. اکنون قیمت دلار همچنان نوسان افزایشی و کاهشی دارد.

قیمت دلار فردایی نیز در همین محدوده نوسان دارد و تا ۲۶ هزار و ۴۳۰ تومان نیز رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار ۲۶,۲۴۰ تومان بود. کف قیمت دلار ۲۶,۱۶۰ و سقف آن ۲۶,۴۲۰تومان اعلام شد.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

این روزها مذاکرات وین به دلیل برخی مسائل مهم و حل نشده و همچنین تحت تاثیر عوامل خارجی متوقف شده. در این میان، حسین‌ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران برای مذاکره در مورد برجام به روسیه سفر کرده است.

صفحه توییتر نمایندگی هیات روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره دیدار او و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نوشت: وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف در ۱۵ مارس با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مسکو دیدار خواهد کرد.

نمایندگی روسیه در وین افزود: وزرای امور خارجه به طور ویژه به برجام در چارچوب مذاکرات وین که وارد مرحله نهایی شده است، خواهند پرداخت ( ایسنا ).

تنفس در مذاکرات وین و سفر معنادار امیرعبداللهیان به مسکو

نورنیوز نیز در این مورد نوشت: سفر وزیر امور خارجه ایران به مسکو با توجه به شرایط جدیدی که روسیه در ان قرار گرفته، بطور قطع بستری است برای گفتگوهای جدی، صریح و رو به جلو میان دو کشوری است که نشان داده اند، می توانند همکاری های بسیار نزدیک، تعیین کننده و موفق در موضوعات با پیچیدگیهای بسیار زیاد داشته باشند.

سفر امیرعبداللهیان به مسکو و رایزنی مقامات دو کشور می تواند شرایطی را فراهم کند که ضمن خنثی شدن فرافکنی و عملیات روانی امریکا در مقصر معرفی کردن طرفهای دیگر در ایجاد شرایط موجود، زمینه لازم برای انجام وظایف و تکالیف آمریکا در فرایند مذاکرات وین مهیا شود.

آمریکا: پذیرای جایگزین‌های دیپلماتیک برای برجام هستیم

در عین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد واشنگتن پذیرای «جایگزین‌های دیپلماتیک» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد بود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد درصورتی که روسیه روند احیای توافق هسته‌ای با ایران را به بن‌بست برساند، این کشور به دنبال جایگزین‌های دیپلماتیک برای این توافق خواهد گشت ( ایسنا ).

وقفه در مذاکرات طبیعی است

همچنین سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که «آیا مذاکرات با ایران پایان یافته است؟» گفت: ما کماکان معتقدیم که دیپلماسی بهترین مسیر پیش رو است. اما این بخشی طبیعی از فرایند مذاکره است. مهم‌ترین و مشکل‌ترین بخش مذاکرات در مراحل پایانی رخ می‌دهد.

او افزود: در حمله موشکی اخیر این کشور هیچ تاسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفته و نیروهای آمریکایی آسیب ندیده‌اند. ما هدف این حمله نبودیم.

با وجود این به نظر می‌رسد، وقفه در مذاکرات و البته نزدکی به روزهای پایان سال و افزایش تقاضا برای دلار، قیمت‌ها را در این بازار افزایشی کرده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به ۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۷۴۰ تومان رسیده است. این رقم نسب به بیشترین نرخ دیروز کمتر است.

اما قیمت سکه طرح جدید اکنون روند افزایشی دارد و ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت شده است. قیمت سکه طرح قدیم بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

این در حالی است که قیمت اونس اکنون همچون روزهای اخیر، روند نزولی دارد و به قیمت ۱,۹۳۳٫۹۶ دلار رسیده است.

اکنون بازارهای دلار، طلا و سکه نوساناتی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.