فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۸۹۵۳

پیش‌بینی بیت‌کوین و بورس / نگاهی به بازارهای مالی ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

پیش‌بینی بیت‌کوین و بورس / نگاهی به بازارهای مالی ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در بازار دلار، طلا و سکه، بیت‌کوین و بورس چه گذشت و باتوجه به نزدیکی سال جدید چه چشم‌اندازی برای این بازارها وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای مالی چه گذشت و این بازارها به کدام سو حرکت می‌کنند؟

اتریوم جای بیت‌کوین؟

با وجود پیش‌بینی اصلاح بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار برخی از کارشناسان عقیده دارند اتریوم در سال ۲۰۲۲ رشد می‌کند.

نیکلاس مرتن، تحلیلگر بازار رمزارزها عقیده دارد احتمالا اتریوم در سال ۲۰۲۲ جای بیت‌کوین را می‌گیرد. این تحلیلگر در ویدیوی جدی به ۵۰۰ هزار کاربر خود در یوتیوب گفت: چرخش ارزش بازار اتریوم و پیشی گرفتن از بیت‌کوین با نسخه دوم محتمل است.

می‌دانم مردم این احتمال را دور از ذهن می‌دانند اما بعید نیست. من شرکت‌ها و افراد زیادی را می‌شناسم که اتریوم را بهتر از بیت‌کوین می‌دانند.

«اگر شما بتواند یک بیت‌کوین بخرید عالی است اما اگر یک اتریوم بخرید شانس بیشتری در مقابل بیت‌کوین دارید.»این کارشناس عقیده بیت‌کوین پتانسیل رشد تا شش هزار دلار تا پایان امسال را دارد.

اولین روز کاری بورس در سال ۱۴۰۱

بورس امروز ۲۸ اسفند ماه آخرین روزکاری خود را در سال ۱۴۰۰ به پایان رساند.

امروز و در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پس از رشد ۲۲هزار و ۲۳۰واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۶درصد رشد کرد.

شاخص اسفند ماه سال گذشته در محدوده یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحدی بود. امسال کار خود در سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد به پایان رساند. این ارقام رشد ۶۰ هزار واحدی را نسبت به آخرین روز اسفند سال ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد.

اولین روز کاری بورس در سال ۱۴۰۱ روز ششم فروردین ماه است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در این روز شاخص با روند صعودی کار خود را آغاز کند.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا تا ظهر امروز کاهشی بود و به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۷۵ تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید نیز روند کاهشی داشت و ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

اما قیمت سکه طرح قدیم بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت اونس نیز پس از چند روز روند افزایشی، دوباره کاهشی شده و اکنون به قیمت ۱۹۲۱ دلار رسیده است.

اکنون بازارهای دلار، طلا و سکه نوساناتی دارند.

روند کاهشی انس جهانی

دیبا، کارشناس بازارهای مالی درخصوص روند کاهشی انس تشریح کرد: به‌طور کلی انتظارها بر این بود که طلا روندی افزایشی داشته باشد، درصورتی که کاهشی شد. سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو به آینده‌ای نزدیک موکول شده و در آن زمان تاثیرات خود را نشان می‌دهد.

وی درباره جنگ روسیه و اکراین توضیح داد: ار آنجایی که جنگ روندی فرسایشی پیدا کرده، اثرات آن در حال کاهش است. احتمالا این جنگ برای اجرای سیاست‌های فدرال رزرو جذاب باشد. اگر ریزش هم ادامه یابد باید سطح ۱۸۵۰ دلار را از دست بدهد و شاهد ریزش بیشتر باشیم.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.