کد مطلب: ۸۳۲۳۹۳

قیمت لیر ترکیه امروز سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ادامه روند کاهش ارزش لیر

قیمت لیر ترکیه امروز سه شنبه 13 تیر 1402 / ادامه روند کاهش ارزش لیر

قیمت لیر ترکیه امروز سه شنبه 13 تیر ماه 1402 در بازار اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت لیر ترکیه امروز روندی کاهشی داشت. بر اساس گزارش شبکه طلا، سکه و ارز، امروز دوشنبه 13 تیر، لیر با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به 1930 تومان رسیده است.

کانون صرافان ایران قیمت‌های متغیری را برای قیمت لیر اعلام کرده است. نرخ خرید ارز ملی ترکیه در صرافی‌های مختلف از حدود 1700 تومان تا 3800 تومان متغیر است. کمترین و بیشترین نرخ فروش لیر نیز بین حدود 2 هزار تا 3950 تومان در تغییر است. این سایت متوسط قیمت فروش لیر را 2,088تومان اعلام کرده.

همچنین به گزارش شبکه طلا، سکه و ارز، نرخ برابری دلار در برابر ترکیه نیز امروز با اندکی افزایش به 26050 تومان رسیده است. عملکرد دلار در برابر ارز ملی کشور ترکیه در یک هفته اخیر 0.0234، در یک ماه گذشته 24.24، در شش ماه اخیر 38.97 و در یک سال گذشته 54.96 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیاست‌های اقتصادی دولت ترکیه در ماه‌های گذشته باعث افت ارزش لیر شده است. حالا با آغاز دور جدید ریاست‌جمهوری رجب طيب اردوغان و انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی این کشور، تلاش‌های دولت برای جبران این شرایط آغاز شده است. کارشناسان از احتمال افزایش نرخ بهره بانکی برای تقویت ارزش لیر سخن می‌گویند.

تارنمای خبری استار چندی پیش گزارش داد، بر اساس برآورد این اقتصاددانان، نرخ بهره در ترکیه در پایان سال جاری میلادی، به ۲۵ درصد خواهد رسید و با ادامه روند افزایشی، نرخ بهره ممکن است تا ۴۰ درصد نیز افزایش یابد.

برای اطلاعات بیشتر گزارش ارزش لیر در برابر دلار را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.