فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۲۸۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۲/ بازار منتظر نشست فرداست؟

قیمت دلار امروز 14 تیر 1402/ بازار منتظر نشست فرداست؟

امروز 14 تیر ماه دلار کار خود را با قیمت 49 هزار و 950 تومان آغاز کرد اما تنها نیم ساعت از شروع بازار نگذشته بود که قیمت دلار خود را به کانال 50 هزار تومان رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همانطور که پیش بینی شده بود دلار نتوانست خود را بالای مرز مقاومتی 50 هزار و 300 تومان نگه دارد و این مساله دلار را امروز وارد کانال 49 هزار تومان کرد.

اما این مساله کمتر از یک ساعت طول کشید و دلار دوباره به سمت بالا حرکت کرد و برای شکستن مرز مقاومتی اعلام شده خیز برداشت. علی‌رغم برخی از پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد که دلار مسیر سختی برای ورود و ماندگاری در کانال 50 هزار تومان و کانال‌های بالاتر را دارد. این مساله در حالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کردند در صورتی که برجام به نتیجه نرسد، قیمت دلار مسیر صعودی را آغاز می‌کند.

قیمت دلار امروز 14 تیر 1402

اما در یک هفته گذشته، بازار نشان داده که برای ورود به کانال بالاتر مقاومت دارد و فعلا در محدوده 49 تا 50 هزار تومان در حرکت است. به نظر می‌رسد که بازارساز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اجازه ندهد دلار از نیمه کانال 50 هزار تومان عبور کند و تا کنون در این مساله موفق بوده است.

به گفته معامله‌گران حرفه‌ای، اگر دلار بالای 50 هزار و 300 تومان ماندگار شود، می‌تواند به رشد قیمتی خود امیدوار باشد اما اگر نتواند بالای این مرز بماند، به نیمه کانال 49 هزار تومان بر می‌گردد و در همین محدوده می‌ماند.

علت برگشت قیمت دلار چیست؟

بازارساز سعی کرده که در این مدت با خبردرمانی، قیمت دلار را کاهشی کند. برای همین یک روز اخبار برجام را رسانه‌ای می‌کند و روز دیگر خبر آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران را مطرح می‌کند. روز گذشته هم اعلام شد که ایران به سازمان همکاری شانگهای پیوسته است و این عضویت مزایای بسیاری دارد. اگرچه کارشناسان اقتصادی معتقدند تا زمانی که مشکل FATF برطرف نشود، عضویت در هر سازمانی بی‌نتیجه است اما برخی احتمال می‌دهند برگشت قیمت دلار به کانال 49 هزار تومان تحت تاثیر چنین خبری هم بوده است.

البته بازار این روزها در انتظار خبر جدیدی است. قرار است قردا پنج‌شنبه 15 تیر ماه نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شود و بازار حالا در انتظار این نشست است که نتیجه این نشست چه می‌شود.

پس از امضای برجام بین ایران و شش قدرت جهانی یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۹ تیر ۱۳۹۴، قطعنامه ۲۲۳۱ را برای تأیید این توافق تصویب کرد.

اما حالا باربارا وودوارد، سفیر بریتانیا در سازمان ملل اعلام کرده که «ایران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده در جنگ علیه اوکراین، این قطعنامه را نقض کرده است؛ بنابراین مسائل و نگرانی‌های زیادی است که ما به آنها در ۶ ژوئیه رسیدگی خواهیم کرد.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.