فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۹۶۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در نارمک/ تنوع عرضه از خانه ۲.۵ میلیاردی تا آپارتمان ۴۵ میلیارد تومانی!

قیمت خانه در نارمک/ تنوع عرضه از خانه ۲.۵ میلیاردی تا آپارتمان ۴۵ میلیارد تومانی!

نارمک یکی از مناطق شرقی شهر تهران است که در ضلع شمالی محله تهران نو و ضلع جنوبی و شرقی محله شمیران نو واقع شده و در مناطق ۴ و ۸ شهرداری تهران قرار گرفته است. این منطقه از لحاظ دسترسی به امکانات رفاهی، اجتماعی و درمانی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

محله نارمک یکی از مناطق شرقی شهر تهران است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. منطقه ۸ شهرداری تهران در بخش جنوبی و منطقه ۴ شهرداری تهران در بخش شمالی آن واقع شده است. این محله در ضلع شمالی محله تهران نو و ضلع جنوبی و شرقی محله شمیران نو قرار دارد. همچنین محله نارمک دارای ۱۰۰ میدان است که ۱۳ میدان آن در قسمت شمالی و 87 میدان آن در قسمت جنوبی این محله قرار گرفته‌اند.

قیمت خانه در محله نارمک

قیمت خانه نارمک

بررسی آگهی‌های فروش مسکن در محله نارمک نشان می‌دهد که با بودجه حدود دو میلیارد تومان هم می‌توان در این منطقه آپارتمان خرید. برای مثال یک آپارتمان کوچک متراژ ۴۲ متری در محدوده گلشن که سال ساخت آن ۱۳۸۵ است، با قیمت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. آگهی یک آپارتمان ۴۳ متری ساخت ۱۳۹۶ نیز مربوط به منطقه اندیشه با قیمت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درج شده است.

همچنین با بودجه سه تا ۶ میلیارد تومان، آپارتمان‌های مناسب‌تر با متراژ ۶۰ تا ۱۰۰ متر می‌توان پیدا کرد؛ به‌عنوان مثال یک آپارتمان ۱۰۰ متری سه خوابه، ساخت سال ۱۳۸۴ در منطقه ثانی که کلنگی محسوب می‌شود، با قیمت پنج میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

بیشترین قیمت خانه نیز متعلق به یک آپارتمان چهارخوابه ساخت ۱۴۰۳ با متراژ ۲۲۰ متر در منطقه چمن غربی است که با قیمت ۴۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

قیمت اجاره خانه در محله نارمک

قیمت اجاره نارمک

قیمت اجاره خانه طی سال‌های گذشته به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته و زندگی را برای مستاجران سخت کرده است. به‌نظر می‌رسد با وجود رکود خرید و فروش مسکن ، قیمت اجاره خانه نه‌تنها پایین نیست، بلکه افزایش هم یافته است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد متوسط قیمت اجاره در منطقه نارمک تقریبا متری ۳۳۶ هزار تومان است که برای یک واحد ۶۰ متری اجاره ماهانه بالغ بر ۲۰ میلیون تومان می‌شود. برای مثال یک آپارتمان کوچک متراژ دوخوابه ۶۰ متری، ساخت سال ۱۳۹۵ با ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۲۰ میلیون تومان اجازه ماهانه آگهی شده است.

در آگهی دیگری یک آپارتمان ۶۳ متری دوخوابه با سال ساخت ۱۳۸۶ در منطقه مدنی درج شده است که با ودیعه ۵۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی معامله می‌شود. با این حال همین واحد را می‌توان با ودیعه ۷۰۰ میلیون تومانی رهن کامل کرد.

همچنین با ودیعه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی تنها می‌توان خانه‌هایی با متراژ ۵۰ تا ۹۰ متری را با اجاره ماهانه ۱۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان را اجاره کرد. به‌عنوان نمونه یک آپارتمان ۷۲ متری واقع در حیدرخانی با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۱۲ میلیون تومانی آگهی شده است.

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که با بودجه بالای ۷۰۰ میلیون تومان می‌توان واحدهای کوچک متراژی را به صورت رهن کامل، اجاره کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.