خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۶۶۰۲

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

اجاره خانه در رمضان افزایش نمی‌یابد

اجاره خانه در رمضان افزایش نمی‌یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی نمی‌کنم قیمت مسکن طی سال جاری روند نزولی داشته باشد، گفت: در ماه مبارک رمضان حداقل معاملات صورت می‌گیرد، بنابراین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که روند اجاره‌بهای مسکن حداقل در این ماه صعودی نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تقاضای سرمایه‌ای و ترس از گران‌تر شدن مسکن در سال 98 باعث شد که تورم ملکی و حجم معاملات مسکن در اسفند ماه 97 صعودی شود، به‌طوری که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در اسفند ۹۷ رقمی معادل 8.8 درصد نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ افزایش پیدا کرد و حجم ماهانه معاملات مسکن در تهران هم ۳۵ درصد نسبت به بهمن ماه 97 افزایش یافت و به نزدیک ۱۱ هزار واحد رسید. همچنین روز گذشته رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است در سال 98 نرخ سود بانکی هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت.

با توجه به اینکه آخرین میانگین ماهانه قیمت به ثبت‌رسیده در کارنامه بازار مسکن در سال 97 در آستانه 11 میلیون تومان بوده است، آیا احتمال افزایش اجاره‌بهای مسکن در سال 98 به ویژه در ماه مبارک رمضان وجود دارد؟

شهرام کوسه غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی نمی‌کنم که قیمت مسکن در ماه مبارک رمضان افزایش جدی پیدا کند، اما اینکه روند قیمت‌ها در سال جاری به چه سمت و سویی خواهد رفت با توجه به افزایش قیمتی که در این مدت زمان شاهد بودیم، خیلی قابل پیش‌بینی نیست.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش در مجلس تصریح کرد: انتظار داشتم که روند قیمتی ‌مسکن در سال گذشته کاهشی باشد، اما قیمت مسکن روند صعودی به خود گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: سال گذشته گران شدن تمام عوامل مربوط به ساخت‌وساز از جمله میلگرد، سیمان، کاشی و سرامیک، برقی و مکانیکی باعث شد که روند قیمتی ساختمان صعودی شود و به دنبال آن اجاره‌بهای مسکن هم افزایش پیدا کرد.

کوسه غراوی ادامه داد: پیش‌بینی نمی‌کنم که قیمت مسکن طی سال جاری روند نزولی داشته باشد، اما امیدوارم فعل و انفعالاتی که طی سال 98 صورت می‌گیرد از جمله میزان تخصیص تسهیلات، میزان نرخ سود بانکی، میزان معاملات و میزان ساخت‌وساز به گونه‌ای باشد که روند قیمت‌ها در تمام بازارها از جمله بازار مسکن نزولی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه مبارک رمضان حداقل معاملات صورت می‌گیرد، بنابراین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که روند اجاره‌بهای مسکن حداقل در این ماه صعودی نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.