کد مطلب: ۸۹۵۵۴۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

معرفی جک E۵۰A/ تاکسی برقی کرمان موتور چه مشخصاتی دارد؟

معرفی جک E50A/ تاکسی برقی کرمان موتور چه مشخصاتی دارد؟

شرکت کرمان موتور 400 دستگاه تاکسی برقی را با نام جک E50A تحویل سازمان تاکسی‌رانی داد. اما آیا این سدان چینی برای چندین سال قابل استفاده به عنوان تاکسی خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت کرمان موتور در راستای تحقق اهداف برقی‌سازی وزارت صمت، طی مراسمی تعداد 400 دستگاه جک E50A را به عنوان تاکسی برقی تحویل سازمان تاکسی‌رانی داد.

این خودرو در بازار چین با نام Sehol E50A شناخته می‌شود که یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی JAC Motors به شمار می‌رود. شرکت کرمان موتور قصد دارد سدان جدید خود را به عنوان نسخه برقی KMC J7 به بازار ایران معرفی کند؛ اما آیا J7 برقی با مشخصات فنی که دارد می‌تواند از پس استفاده در تاکسی‌رانی برآید؟

مشخصات فنی

جک E50A به یک موتور تمام‌برقی مجهز شده که می‌تواند حداکثر 142 کیلووات (190 اسب‌بخار) قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. این سدان با توجه به وزن خالص 1650 کیلوگرمی که دارد می‌تواند در 7.6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

جک E50A کرمان موتور

ظرفیت باتری‌های J7 برقی 50.1 کیلووات ساعت بوده که با شارژر خانگی می‌تواند در عرض 8.5 ساعت از 15 درصد تا 100 پر شود و در ایستگاه‌های شارژ سریع از 30 الی 80 درصد را در مدت 48 دقیقه پر می‌کند. با تمام این مشخصات، مسافت قابل پیمایش سدان برقی کرمان موتور در حد 401 کیلومتر است که نسبت به دیگر خودروهای برقی بازار نمی‌تواند چندان قابل قبول باشد.

از سوی دیگر باید این نکته نیز مورد توجه قرار گیرد که KMC E50A به عنوان تاکسی در سازمان تاکسی‌رانی استفاده خواهد شد و احتمالاً همه روزه مسافت قابل توجهی پیمایش خواهند داشت؛ در نتیجه معطلی تقریباً یک ساعته در ایستگاه‌های شارژ سریعی که تعدادشان در تهران انگشت‌شمار است، می‌تواند برای خریداران آن دردسرساز باشد.

طراحی ظاهری

همانطور که اشاره شد شرکت کرمان موتور جک E50A را به عنوان نمونه برقی از KMC J7 مونتاژی خود معرفی می‌کند؛ بنابراین از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نمونه بنزینی خود ندارد. این خودرو 4770میلی‌متر طول، 1820 میلی‌متر عرض و 1510 میلی‌متر ارتفاع دارد که به غیر از ارتفاع 18 میلی‌متر بلند‌تر، باقی ابعاد خودرو کاملاً مشابه با نسخه بنزینی است.

نسخه‌ای که به عنوان نمونه برقی وارد ایران شده، Sehol E50A نام دارد که از لحاظ ظاهری، قدیمی‌تر از E50A پرو است؛ بنابراین در قسمت جلو چراغ‌های این نمونه نسبت به KMC J7 طراحی قدیمی‌تر و کشیده‌ای دارد و هیچ جلو‌پنجره‌ای به چشم نمی‌خورد. جلوپنجره خودرو همان پورت شارژ آن است که از استاندارد شارژ چین پیروی می‌کند.

جک E50A

بخش جانبی خودرو مشابه با J7 طراحی شده اما به دلیل اینکه این نسخه پایین‌تر از نسخه پرو است، طراحی رینگ‌ها به نسبت قدیمی‌تر و اندازه آن 17 اینچ در نظر گرفته شده که یک اینچ کوچک‌تر از کی‌ام‌سی J7 کرمان موتور است.

در قسمت پشت خودرو چراغ‌های یکپارچه مشابه چراغ‌های J7 طراحی شده، اما طرح گرافیکی آن در جک E50A به چشم نمی‌خورد.

پشت جک E50A

طراحی داخلی

داخل کابین جک E50A به دلیل طراحی نسبتاً قدیمی، ممکن است نظر شمارا به اندازه داخل کابین کی‌ام‌سی J7 جلب نکند. ظاهر غربیلک فرمان، فریم دریچه هوا و نمایشگر میانی کاملاً عادی است و با توجه به برقی بودن خودرو، طرح عجیب و غریبی ندارد.

در قسمت میانی داشبورد یک نمیاشگر عمودی طراحی شده که فریم بزرگ اطراف آن باعث می‌شود تا اندازه مالتی‌مدیا کوچکتر از نمایشگر میانی J7 به نظر برسد. کلاستر میانی سدان برقی کرمان موتور نیز اندازه 10 اینچی دارد که نسبت به نمونه بنزینی آن، سه اینچ بزرگ‌تر است.

داخل جک E50A

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

جک E50A دارای امکاناتی همچون کروزکنترل، اتوهلد، کیسه‌هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور فشار باد تایرها، کنترل پایداری، ترمز کمکی هیدرولیکی، سنسور باران، اتولایت، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، دی‌لایت و ورود بدون کلید است.

قیمت جک E50A

این خودرو اخیراً به صورت اجاره به شرط تملیک و با قیمت نهایی یک میلیارد و 320 میلیون تومان تحویل سازمان تاکسی‌رانی شد.

باتری‌های این تاکسی برقی به مدت پنج سال یا 200 هزار کیلومتر از سوی شرکت کرمان موتور گارانتی دارد که می‌تواند خیال مصرف‌کننده را در ابتدای خرید راحت کند؛ اما اینکه چنین خودروهای برقی در ترافیک کلان‌شهرهایی مثل تهران و با کارکردهای بالا بتواند پاسخگو باشد، سوالیست که جواب آن در بلند مدت مشخص می‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط برای پولدارها عالی
    ما راننده تاکسی ها اگر ده سال ماهی ده میلیون هم قسط بریم باز آخرش بدهکار هستیم
    آخرش هم برایمان یک ماشین داغون باباطریهای فرسوده می‌ماند که باید خرج خودشو دربیاریم آنم اگر باطریش یکمی شارژ بشه