فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۷۵۱

ترکیب احتمالی ایران مقابل ازبکستان

ترکیب احتمالی ایران مقابل ازبکستان

امیر قلعه‌نویی اگرچه تیمش را در ورزشگاه بنیادکار به مصاف شاگردان کاتانچ می‌فرستد، اما به دنبال پیروزی در این مسابقه مهم و تعیین کننده است.

به گزارش تجارت نیوز،

مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر امیر قلعه‌نویی با دو پیروزی مهم برابر قرقیزستان در اصفهان و امارات در خاک این کشور به دست آمد و حالا بازی سوم فرا مقابل تیمی فرا رسیده که آن تیم هم از دو بازی ابتدایی موفق به کسب دو پیروزی مقابل کره‌‌شمالی در خانه و قرقیزستان در خاک این کشور شده و بالاتر از ایران به دلیل گل زده بیشتر صدرنشین گروه اول به شمار می‌رود.

فیفادی مهرماه یکی از تعیین‌کننده‌ترین اردوهای تیم ملی فوتبال ایران در مسیر جام جهانی به شمار می‌رود؛ جایی که امیر قلعه‌نویی 27 بازیکن آماده این روزهای فوتبال ایران از سرتاسر دنیا را تاشکند گرد هم آورده تا ابتدا در ورزشگاه بنیادکار به مصاف ازبکستان برود و سپس با قطر بازی کند.

کادر فنی تیم ملی بی‌شک آماده‌ترین و البته باتجربه‌ترین نفراتش را راهی این میدان دشوار مقابل کاتانچ و ستاره‌هایش خواهد کرد.

برای این مسابقه ترکیب تیم ملی را می‌توان به شرح زیر تصور کرد:

*خط دروازه مثل همیشه با بیرانوند

اگرچه بیرانوند در مصاف با فولاد خوزستان روز خوبی نداشت، اما به نظر نمی‌رسد پیام نیازمند یا حسین حسینی جلوتر از او در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند.

*خط دفاعی 4 نفره در غیاب دو ستاره

در حالی که صادق محرمی به عنوان یکی از مهره‌های مورد علاقه امیر قلعه‌نویی همچنان از کمند مصدومیت رها نشده و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز به دلیل مصدومیت به فهرست تیم ملی راه پیدا نکرده، به نظر می‌رسد شانس میلاد محمدی برای قرار گرفتن در پست دفاع چپ بیشتر باشد. پست دفاع میانی به شجاع خلیل‌زاده و امین حزباوی سپرده خواهد شد و در پست دفاع راست نیز شانس آریا یوسفی با توجه به اینکه باید با اورونوف مقابله کند از صالح حردانی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر است.

*در پست دفاعی میانی محمد دانشگر، علی نعمتی و زارع در دسترس کادر فنی هستند و در پست دفاع چپ هم جلالی رقیب محمدی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی است.

*خط هافبک سه نفره تیم ملی بدون تغییر غیرمنتظره  

در این مسابقه مهم شانس سعید عزت اللهی و امید نورافکن برای قرار گرفتن در پست هافبک دفاعی بیشتر از سایر بازیکنان میانی تیم است و یک خط جلوتر از آنها نیز سامان قدوس قرار خواهد گرفت که در بازی اخیر خود برای اتحاد کلبا درخشید.

*محمد کریمی، محمد قربانی و محمدجواد حسین‌نژاد دیگر نفرات کادر فنی تیم ملی در پست هافبک میانی هستند.

*خط هجومی؛ گلزن، سرعتی و مهارنشدنی

مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون سه بازیکنی هستند که شانس بیشتری برای تشکیل مثلث هجومی تیم ملی دارند.

*محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، امیرحسین حسین‌زاده، امیرحسین حسین‌زاده و شهریار مغانلو نفرات دیگر در پست وینگر و مهاجم در اردوی تیم ملی هستند که دست کادر فنی را برای چینش نفرات و استفاده از سیستم‌های مختلف باز می‌کنند.

    ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل ازبکستان:

    علیرضا بیرانوند – میلاد محمدی، امین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

* امیر قلعه‌نویی در تمام پست‌هایی که ذکر شد نفرات قابل اتکایی دارد که می‌تواند این ترکیب را با تغییراتی به مصاف ازبکستان بفرستد.

*نکته مهم آرایش تیم ملی در مصاف با ازبکستان است. به هر حال تیم ملی چه با آرایش 2-4-4 بازی کند و چه با آرایش 3-3-4 به نظر نمی‌رسد تغییر آنچنانی در نفراتی که نام‌شان برده شد را شاهد باشیم.

تیم ملی از ساعت 17:30 دقیقه در ورزشگاه بنیادکار به مصاف ازبکستان می‌رود.

شما مخاطبان عزیز هم 11 بازیکن منتخب احتمالی خود را برای این مسابقه فهرست کنید.

منبع : ورزش3

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.