حجم ویدیو: ۴.۷۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

پیش‌بینی دلار، طلا و رمزارزها / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۹ آبان

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای مالی امروز یکشنبه همچنان با روند نزولی شاخص بورس در کنار افت قیمت دلار همراه بود. کاهش نرخ ارز یکی از عوامل افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. همچنین در بازار رمزارزها روند ثبات نسبی قیمت‌ها ادامه داشت. بیت‌کوین همچنان در کانال ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود و نوسان

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی امروز یکشنبه همچنان با روند نزولی شاخص بورس در کنار افت قیمت دلار همراه بود. کاهش نرخ ارز یکی از عوامل افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. همچنین در بازار رمزارزها روند ثبات نسبی قیمت‌ها ادامه داشت. بیت‌کوین همچنان در کانال ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود و نوسان قیمتی زیادی را ثبت نکرده است.

شاخص منفی تا چه زمانی ادامه‌دار است؟

میرزایی در بخش دیگری گفت: ریزش بازار با وجود تمام ابهام‌ها درباره آینده برجام، در اختیار تصمیمات اقتصادی دولت است. افزایش نرخ‌های بهره در بازارهای پولی و بدهی موجب کاهش جذابیت P/E بورس شده است. بنابراین تا زمانی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با هدف کنترل تورم در سایر بازارها رویه فعلی (افزایش نرخ‌های بهره) را ادامه دهند نمی‌توان انتظار اقبال با ثبات معامله‌گران را به بازار سرمایه داشت. ممکن است این رویه تا به سر انجام رسیدن مذاکرات و باز شدن نسبی شریان‌های تبادلات ارزی با خارج از کشور ادامه داشته باشد.

بازار رمزارزها

بیت‌کوین نسبت به دیروز بیش از نیم درصد ریزش کرده و در محدوده ۶۰ هزار دلار معامله می‌شود اما برخی پروژه‌هایی که پایه بازی و فناوری متاورس دارند رشد کردند.

امیر بیات، کارشناس بازار رمزارزها در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با اتفاق مهم این روزهای بازار رمزارزها گفت: موضوع پذیرش فناوری متاورس توسط فیسبوک و حرکت جدی به سمت فناوری واقعیت مجازی یکی از مهم‌ترین اتفاقات بازار رمزارزها است. این خبر به نوعی پذیرش فناوری واقعیت مجازی و پروژه‌های رمزارزی است که روی این فناوری کار می‌کنند و به همین دلیل این پروژه‌ها در چند روز اخیر در بازار رمزارزها رشد کردند.

این کارشناس در رابطه با تاثیرات اقدام فیسبوک گفت: به نظم این اتفاق تاثر زیادی روی فناوری بلاکچین از جمله پروژه‌های gaming و NFT دارد. فیسبوک و زیرشاخه‌هایش کابران زیادی دارند و این اتفاق می‌تواند تاثیرات زیادی در آینده داشته باشد.

بازار طلا و سکه

اونس جهانی در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز کاهش یافت و به یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید. در بازار امروز نرخ ارز روند کاهشی داشت و کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد و همین مساله یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بود.

به گفته فعالان، اگر افت بهای اونس طلا در روز جمعه نبود، سکه امامی حتی می‌توانست به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قدم بگذارد.با این حال، روز جمعه فروشندگان زیادی در بازار جهانی طلا پیدا شدند و این موضوع موجب شد که فلز زرد تا محدوده هزار و ۷۸۰ دلار عقب‌نشینی کند.

در صورتی که روز دوشنبه طلا به مسیر صعودی بازگردد، سکه شانس بیشتری برای شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد داشت.با این حال سکه حتی در صورت شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی، کار دشواری برای شکستن مقاومت بزرگ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد داشت.فلز گران‌بهای داخلی در سال ۱۴۰۰ به ندرت موفق به شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است. یکی از عواملی که می‌تواند زمینه‌ساز مقاومت بزرگ سکه شود، حضور دلار بالای خط ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی خواهد بود.(دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

اینفوگرافی