خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۸۰۰

ماجرای صندوق‌های ETF‌ اتریوم به کجا رسید؟

ماجرای صندوق‌های ETF‌ اتریوم به کجا رسید؟

فرآیند تائید صندوق قابل معامله اتریوم، نیازمند تائید پرونده‌هایی است که برخی قوانین را در خصوص صرافی‌های ارز دیجیتال و قوانین نظارتی که بر آن‌ها برقرار است، تغییر می‌دهد

به گزارش تجارت‌نیوز، به گزارش کوین ادیشن و بر اساس اطلاعیه منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در هفته جاری در خصوص تائید یا عدم تائید صندوق‌های قابل معامله (ETF) برای ارز دیجیتال اتریوم (ETH) تصمیم‌گیری خواهد کرد. لازم به ذکر است که فارغ از گری گنسلر، چهار نفر دیگر باید نظر خودشان را اعلام کنند و رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تنها تصمیم‌گیرنده این مسئله نخواهد بود.

یکی از فعالان صنعت صندوق‌های قابل معامله در شبکه‌های اجتماعی گفته است که فرآیند تائید صندوق قابل معامله اتریوم، نیازمند تائید پرونده‌هایی است که برخی قوانین را در خصوص صرافی‌های ارز دیجیتال و قوانین نظارتی که بر آن‌ها برقرار است، تغییر می‌دهد. با این حال، تائید این پرونده‌ها برای ارائه صندوق‌ قابل معامله اتریوم ضروری است و بدون آن، این مسئله کار به جایی نخواهد برد.

تحلیلگران و فعالان این نگرانی را دارند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روند تائید برخی پرونده‌های اساسی را به تاخیر بیندازد، حتی اگر برخی دیگر مورد تائید قرار بگیرند. آن‌ها این احتمال را بر اساس تردید و عدم اطمینان کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور پررنگ می‌دانند؛ مسئله‌ای که بیشتر ناشی از پیچیدگی ذاتی ارزهای دیجیتال است. تصویب صندوق قابل معامله اتریوم، منجر به پذیرش بیشتر این ارز دیجیتال و رشد قیمتی آن می‌شود. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران بزرگ بیشتری به سمت اتریوم جذب خواهند شد.

نقطه مقابل این اتفاق، تاخیر در تصویب یا رد این پرونده است که می‌تواند ثبات این ارز دیجیتال را بر هم بزند. سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در اتریوم دارند، اما اغلب آن‌ها در خصوص قوانین نظارتی و امنیت سرمایه‌گذاری در اتریوم تردید دارند. گنسلر تاکنون بیان نکرده است که از نظر او اتریوم یک اوراق بهادار است یا کالا. او نه تنها از پاسخ به رسانه‌ها خودداری می‌کند، بلکه حتی پاسخ دقیقی نیز به سایر نمایندگان کمیسیون بورس و اوراق بهادار نمی‌دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز گذشته به متقاضیان ارائه چنین صندوقی اعلام کرد که فرم درخواست خود را هرچه سریع‌تر به‌روز کرده و ارسال نمایند.

جامعه کریپتو این اعلامیه را به معنی افزایش احتمال تأیید این صندوق‌ها تعبیر کرده است. در این میان، برخی گمان می‌کنند که این تصمیم SEC بیشتر جنبه سیاسی دارد تا نظارتی.

سارا وین از شرکت بلاک (The Block) در این باره می‌گوید: این یک وضعیت کاملاً بی‌سابقه است. آن‌ها (اعضای SEC) هنوز حتی خود هماهنگ نشده‌اند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که مبنای تصمیم صرفا سیاسی باشد.

منابع دیگر نیز معتقدند که تصمیم SEC با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، می‌تواند انگیزه سیاسی داشته باشد.

دولت بایدن در سال‌های گذشته در مجموع رویکردی ضد کریپتویی داشته و به نظر می‌رسد قصد دارد با تغییر رویکرد در ماه‌های آخر، دیدگاه مثبتی در اذهان ایجاد نماید و توجه رای‌دهندگان جوان را جلب کند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، طرفدار رمزارزها است و حتی به تازگی اعلام کرده که کمک‌های مالی در قالب ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد.

منبع : بیت 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.