فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۲۴۵

بیت کوین در فاز انتخابات آمریکا/ واکنش ارز دیجیتال به کناره گیری بایدن

بیت کوین در فاز انتخابات آمریکا/ واکنش ارز دیجیتال به کناره گیری بایدن

در بازار کریپتو پس از اعلام جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر عدم نامزدی مجدد برای انتخاب ریاست جمهوری شاهد ‌کاهش قیمت بیت کوین بودیم. بیت کوین ( ‎$BTC ) در ۳۰ دقیقه گذشته -۲٪ کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا چهار ماه مانده به انتخابات این کشور از رسما از این رقابت کناره‌گیری و کاملا هریس، معاون خودش را به عنوان جایگزین معرفی کرد. به دنبال انتشار این خبر، قیمت بیت کوین که امروز افزایش یافته بود به ۶۵٬۸۰۰ دلار سقوط کرد.

واکنش بیت کوین به کناره گیری بایدن

در بیانیه رسمی که بایدن منتشر کرده، به دلایل کناره‌گیری وی اشاره‌ای نشده است، با این حال، او این اقدام را به نفع حزب و کشورش خوانده است. انتخابات آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳)‌ انجام می‌شود و حالا شاهد رقابت دوگانه ترامپ و هریس خواهیم بود.

در طول دوره ریاست جمهوری بایدن، جامعه رمزارزها به شدت از او انتقاد کردند. در آخرین اقدام، وی در ماه ژوئن بولتن شماره ۱۲۱ کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را وتو کرد؛ اقدامی که با واکنش تند جامعه رمزارزها مواجه شد. بسیاری در آن زمان مدعی بودند این تصمیم مانع نوآوری در خاک آمریکا می‌شود.

کودی کربن (Cody Carbone)، مدیر ارشد شرکت دیجیتال چیمبر در این باره می‌گوید:

این یک سیلی به صورت نوآوری و آزادی مالی محسوب می‌شود.

خبر کناره‌گیری بایدن در حالی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ، رقیب اصلی او چند روز پیش از یک سو قصد جان سالم به در برد. لین آلدن (Lyn Alden)، اقتصاددان مطرح معتقد است اگر ترامپ در انتخابات پیش رو پیروز شود، دوره کاهش مالیات شرکت‌ها را تمدید می‌کند؛ اتفاقی که به نوبه خود می‌تواند به نفع بازار ارزهای دیجیتال باشد.

ترامپ مدتی است که موضع خود را در رابطه با ارزهای دیجیتال تغییر داده و به تازگی اعلام کرده که کالکشن NFT جدید خود را به بازار عرضه خواهد کرد. در همین حال، وی معتقد است آمریکا در صنعت ارزهای دیجیتال باید پیشرو بماند:

این صنعت یک بچه است؛ در حال حاضر یک نوزاد است. اما من نمی‌خواهم کسی باشم که اجازه دهم کشور دیگری روی این صنعت مسلط شود.

منبع : گسترش نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.