کد مطلب: ۹۲۸۷۰۸

عبور ۹۵ درصد از زائران اربعین حسینی از مرزهای لرستان

عبور 95 درصد از زائران اربعین حسینی از مرزهای لرستان

رییس پلیس راه لرستان از تردد 95 درصد از زائران حسینی از راه های مواصلاتی لرستان خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

سرهنگ محمد زارعی  بیان کرد: طرح پلیس راه فراجا برای زائران اربعین حسینی از۲۰ مردادماه جاری آغاز شده است و تا سه روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد که با هماهنگی های انجام شده مجوز محدودیت و ممنوعیت وسائل نقیله سنگین در محور زانوگه - اسلام آباد از ۲۵ مردادماه تا هفتم شهریور ماه به مدت ۱۴ روز اعلام و اطلاع رسانی شده است.

وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته بیشترین تصادفات استان در ماه های مرداد و شهریور رخ داده که ۶۰ درصد این حوادث به علت عجله، خستگی و خواب آلودگی مربوط به زائران اربعین بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس با هماهنگی های انجام شده امسال پلیس راه استان نه تنها نیرو به مرز اعزام نکرده است بلکه تیم های کمکی نیز از استان های شمالی کشور به لرستان اعزام شد.

رییس پلیس راه لرستان با تشکر از همکاری اورژانس و هلال احمر استان عنوان کرد: انتظار می رود دستگاه های مربوطه با استفاده از رده های متناظر، همکاری لازم را با پلیس راه داشته باشند چراکه تردد و ترافیک در استان های مرزی حالت ایستا دارد اما در لرستان سرعت تردد بالا است و متاسفانه شدت تصادفات ناشی از خروج جاده، خستگی، خواب آلودگی و برخورد با اشیای ثابت افزایش می یابد.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: جاده های لرستان در ورودی الیگودرز و خروجی استان به سمت پل سیمره، توسعه چندانی نداشته و بیش از ۱۲ درصد از متوفیان و مجروحان ناشی از حوادث جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تیرماه گذشته روند تصادفات در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی بوده است اظهار داشت: اما در مجموع روند تصادفات استان نسبت به سال گذشته کاهشی ثبت شده است.

رییس پلیس راه لرستان افزود: محور اسلام آباد به سه راهی زانوگه بیشترین افزایش منجر به فوت را داشته که علت عمده این حوادث تردد ترانزیت کامیون های کشور عراق در این منطقه است و محور اراک - بروجرد نیز در رتبه دوم آمار بالای تصادفات استان قرار دارد.

سرهنگ زارعی با اشاره به پراکندگی جمعیت روستایی در لرستان ادامه داد: بخش زیادی از تصادفات در محورهای فرعی رخ می دهد که مردادماه امسال و سال گذشته در محور ازنا بیشه تصادف رخ به رخ و دسته جمعی گزارش شده است.

وی همچنین اضافه کرد: طی چهارماه گذشته حدود ۳۷۰ هزار قبض جریمه صادر شده که از این مجموع تعداد زیادی تخلفات حادثه ساز بوده است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.