کد مطلب: ۸۹۶۵۸۵

افزایش درآمد روزانه نفتکش‌ها به بالای ۱۰۰ هزار دلار

افزایش درآمد روزانه نفتکش‌ها به بالای ۱۰۰ هزار دلار

ادامه عملیات دریایی یمن علیه کشتی‌های رژیم اسرائیل در منطقه دریای سرخ، درآمد بعضی از نفتکش‌ها را به بالای ۱۰۰ هزار دلار در روز رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس داده‌های بازار بالتیک در لندن، هزینه حمل محصولات پالایش شده از خاورمیانه به ژاپن در روز پنج شنبه، سه درصد دیگر افزایش یافت و به ۱۰۱ هزار دلار در روز رسید. این بالاترین نرخ برای این مسیر از سال ۲۰۲۰ است که با آغاز پاندمی کرونا و سقوط تقاضا برای نفت، معامله‌گران تلاش می‌کردند نفت را در هر نوع کشتی که پیدا می‌کنند، ذخیره کنند.

از اواسط یمن، عملیات دریایی یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی باعث شده است اکثر کشتی‌ها از منطقه دریای سرخ فاصله بگیرند و مسیر طولانی‌تر دیگری را انتخاب کنند. پس از حمله آمریکا و انگلیس به یمن، کشتی‌های بیشتری از این منطقه دوری گزیدند.

افزایش نرخ نفتکش‌ها برای حمل سوخت

از آن زمان، نرخ نفتکش‌ها برای حمل سوخت‌هایی نظیر بنزین، دیزل و نفتا، افزایش پیدا کرده است زیرا کشتی‌ها، مسیر طولانی‌تری را برای حمل محموله‌ها به آسیا طی می‌کنند و هزاران مایل دور آفریقا را دور می‌زنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این وضعیت در درآمد کشتی‌هایی که نفت را از خاورمیانه به اروپا حمل می‌کنند، منعکس شده است. بر اساس اندازه کشتی، کشتی‌ها در این مسیر اکنون روزانه بین ۹۷ تا ۱۱۷ هزار دلار درآمد دارند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.