فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۰۹۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ارزش بازار تجارت الکترونیک عمان در سال ۲۰۲۳ به ۲.۲ میلیارد دلار رسیده است/ در آینده به کدام سو می‌رود؟

ارزش بازار تجارت الکترونیک عمان در سال 2023 به 2.2 میلیارد دلار رسیده است/ در آینده به کدام سو می‌رود؟

وزارت بازرگانی به رشد بازار تجارت الکترونیک که در سال 2023 به 2.2 میلیارد دلار رسیده اشاره کرد. انتظار می‌رود بازار تجارت الکترونیک عمان تا سال 2027 به 3.327 میلیارد دلار برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، اخیراً وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری عمان در افتتاحیه مجمع تجارت الکترونیک اعلام کرد در سال 2023، ارزش بازار تجارت الکترونیک در عمان به 2.2 میلیارد دلار رسیده است. این وزارتخانه همچنین به رشد بازار تجارت الکترونیک جهانی که در سال 2023 به 5.8 تریلیون دلار رسیده اشاره کرد.

بازار تجارت الکترونیک عمان از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

بازار تجارت الکترونیک در عمان شامل پنج بخش اصلی است که الکترونیک و رسانه با سهم بازار 32.9 درصدی پیشتاز هستند. مواد غذایی و محصولات مراقبت شخصی که 25 درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، به دنبال آن می‌آیند. مد و فشن 22.2 درصد و لوازم خانگی 13.3 درصد سهم دارند. در نهایت، بازی‌ها، سرگرمی‌ها و صنایع دستی 6.6 درصد از بازار تجارت الکترونیک عمان را تشکیل می‌دهند.

سخنان معاون بازرگانی و صنعت عمان

صالح بن سعید مَسَن، معاون بازرگانی و صنعت در وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری، در طول این مجمع بر اهمیت بخش تجارت الکترونیک برای اقتصاد در حال توسعه تاکید کرد و گفت این بخش به بخشی اساسی از اقتصاد مدرن جهانی تبدیل شده است. او همچنین بر نقش این بخش در کمک به روابط اقتصادی و فرهنگی جهانی و همچنین توسعه پایدار تاکید کرد.

مسن همچنین توضیح داد چگونه تجارت الکترونیک با گسترش دسترسی به بازارهای جهانی، افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری فرامرزی، تحریک نوآوری و تقویت مبادلات فرهنگی از طریق حرکت جهانی محصولات، خدمات و ایده‌ها، رشد اقتصادی را تسریع می‌کند.

تخمین سازمان تجارت جهانی

سازمان تجارت جهانی (WTO) انتظار دارد بازار تجارت الکترونیک در چند سال آینده به دلیل افزایش استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند، فین‌تک و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، رشد 39 درصدی پیدا کند. سازمان تجارت جهانی انتظار دارد نرخ رشد ترکیبی سالانه درآمدهای بازار تجارت الکترونیک در عمان، از سال 2023 تا 2027 به میزان 9.8 درصد رشد کند و به 3.327 میلیارد دلار برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.