خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۷۹۰

برگزاری مجامع به شیوه الکترونیک راهی برای افزایش مشارکت سهامداران

برگزاری مجامع به شیوه الکترونیک راهی برای افزایش مشارکت سهامداران

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با اهمیت برگزاری مجامع به شکل الکترونیک نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پوریا خاوری، مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مزیت عمده‌ای که برگزاری مجامع الکترونیک دارد این است که یک بستر فارغ از محدویت جغرافیایی و زمانی ایجاد شده تا سهامداران بتوانند در مجامع شرکت کنند. همچنین این بستر سبب شده مشارکت سهامداران در برگزاری مجامع افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم بازار سرمایه و حاکمیت شرکتی، مشارکت حداکثری سهامداران در مجامع است. زمانی که در یک مجمع شش هزار سهامدار شرکت می‌کنند قاعدتا برای شش هزار نفر نمی‌توانستیم به شکل حضوری فضایی را مهیا کنیم که بتوانند در مجمع شرکت کنند، اما با برگزاری مجامع به شکل برخط به شکل آسوده این فضا آماده شد و سهامداران توانستند در مجامع حاضر شوند و سوالات خود را بپرسند و در تصمیم سازی شرکت‌ها نقش آفرینی کنند.

او در ادامه می‌گوید: ما در دو سال ابتدایی شروع کار بحث فرهنگ‌سازی مشارکت در مجامع الکترونیک را دنبال می‌کردیم و از سویی به دنبال این بودیم پیش نیاز‌های قانونی را مهیا کنیم.

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌ها برای برگزاری تمام مجامع به شکل برخط فراهم است؟ اظهار کرد: بله. به‌طور مثال در تیرماه که پیک برگزاری مجامع است حتی شاهد برگزاری ۲۰ تا ۲۵ مجامع در یک روز بودیم و از این بابت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

او پیش از این گفته بود، در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۸ مجمع الکترونیک برگزار شد که برای سال ۱۴۰۲ این عدد به ۲۴۱ مجمع رسیده است و شاهد رشد سه برابری در برگزاری مجامع الکترونیک بوده‌ایم.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.