فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۸۶۱

​زمان عرضه بلوک ۶.۲۲ درصدی صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام شد

​زمان عرضه بلوک 6.22 درصدی صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام شد

بلوک ۶.۲۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شامل ۴۶ میلیارد و ۶۸۵ میلیون سهم روز سه‌شنبه ۱۰ شهریور از طریق بورس اوراق بهادار عرضه و واگذار می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

 به استناد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، 6.22 درصد سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شامل 46 میلیارد و 685 میلیون و 98 هزار و 64 سهم در روز سه شنیه، 10 شهریور از طریق بورس اوراق بهادار عرضه و واگذار می‌شود.

ارزش کل پایه این میزان سهام نیز 750 هزار و 603 میلیارد و 6 میلیون و 672 هزار و 992 ریال اعلام شده است و خریداران در صورت خرید شرایطی باید 25 درصد ثمن معامله را طی مهلت 20 روز کاری بصورت نقدی و 75 درصد الباقی را طی سه سال با فواصل زمانی 6 ماهه و نرخ سود 18 درصد پرداخت کند.

همچنین کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 10 درصد ارزش سهام مورد معامله را بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارائه دهند و تاییدیه این شرکت را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تهران تحویل دهند.

همچنین متقاضیان خرید باید علاوه بر رعایت این بند معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری را نیز به عنوان سپرده به صورت نقدیا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و رسید آن و یا اصل ضمانت نامه را حداکثر تا6 روز کاری قبل از عرضه به سازمان خصوصی سازی تحویل دهند.

شایان ذکر است واگذاری سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها انجام می‌شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.