فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۵۴۱

بازداشت فردی که با نامه جعلی از فرزین درخواست واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کرده بود

بازداشت فردی که با نامه جعلی از فرزین درخواست واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کرده بود

فردی با جعل برخی اسناد رسمی مدعی سمت از طرف یکی از مقامات بلند پایه کشور با یک فقره نامه جعلی به محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی ، درخواست کرده بود که صدهزار میلیارد تومان به حساب شخصی‌اش واریز شود.

به گزارش تجارت نیوز،

 اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز با اعلام این خبر اظهارداشت:

پرونده این فرد در حال رسیدگی است. او خود را به نهادهای امنیتی منتسب کرده و مدعی بود که از سوی رئیس قوه قضاییه مسئول است که این ادعا کذب بوده و الحمدالله با تلاش شبانه روزی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه دستگیر شد.

یک پرونده دیگری در استان البرز تشکیل شده است که در آن فردی با جعل عناوین نزد مقامات دولتی و قضایی و حتی نمایندگان مجلس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مبادرت به اخذ وجوهاتی از مردم می کرده است.

نامبرده با مانورهای متقلبانه تلاش داشته تا خود را به عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی نشان بدهد.

همین شخص موفق شده در یک مورد از یکی از اصحاب پرونده‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان با ادعای اینکه می تواند رای به نفع او دریافت کند را اخذ کرده است.

برای فریب اصحاب پرونده یک نامه‌ مجعول به صورت دست‌نویس تحت عنوان نامه رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان البرز کرده که با هوشیاری مسئولین دادگستری البرز موضوع کشف و متهم بازداشت شده است.

اخاذی و کلاهبرداری سه وکیل دادگستری

در یک پرونده دیگر، سه وکیل دادگستری شامل دو مرد و یک خانم با گرفتن مبالغ هنگفتی از خانواده زندانیان پرونده‌های سنگین مواد مخدر، مبالغی را با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و اینکه می‌توانند رای به نفع زندانیان آنها بگیرند اخاذی می‌کردند.

اعضای این باند که معروف به باند دکتر بود نیز شناسایی شدند و سه فرد در بازداشت هستند و تلاش برای شناسایی مرتبطین آنها ادامه دارد.

طرح این موضوع به معنای این نیست که وکلای شریف کم‌اند بلکه امروز وکلای شریفی داریم که کمک حال دستگاه قضایی هستند و در کنارشان کسانی که از این منصب سوء استفاده می‌کنند باید شناسایی شوند و با آنها برخورد شود.

در پرونده دیگر تعدادی وکیل با سوءاستفاده از کارآموزان وکالت و وکلای تازه، پرونده‌های خاص را به این افراد تازه وارد در کسوت وکالت معرفی می‌کردند و خودشان با ارتباط با نهادهای قضایی پرونده را به سمت دیگری می بردند و اگر دستگیر می شدند کارآموزان وکالت و وکلای جدید گرفتار می‌شدند.

این باند که باند بزرگ ارتشا و کلاهبرداری بودند و ۲۹ نفر هستند که شناسایی و دستگیر شدند و پرونده شان در حال رسیدگی است.‌

جزئیات دستگیری یک باند کلاهبرداری در اصفهان

یک باند اقدام در استان اصفهان با ادعای اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی فقط در یک فقره مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان از یک نفر کلاهبرداری کرده است.

شیوه این‌ به این صورت بوده که برای جلب اعتماد مالباختگان نامه‌هایی را به صورت مجعول تهیه می‌کردند از جمله نامه مجعول منتسب به رئیس وقت دادگاه عالی انتظامی قضات.

این افراد با تاسیس یک موسسه غیرقانونی به نام عدالت گستر دادگر با به کارگیری و همراهی تعدادی وکیل و تعدادی اشخاص عادی و به کار بردن عناوین دروغین برای اعضایی که در این موسسه کار می‌کردند تلاش می‌کردند که افراد را فریب بدهند و خودشان را وابسته به تشکیلات مهمی در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و صاحب معرفی کنند که این افراد شناسایی شدند و دستگیر شدند.

منبع : بنکر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.