کد مطلب: ۸۹۵۳۹۸

۱۷۴۰ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران واریز شد

1740 میلیارد تومان سود به حساب سهامداران واریز شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در هفته سوم دی ماه سال 1402 بیش از 1740 میلیارد تومان سود از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز سود سهامداران در هفته سوم دی ماه سال جاری حاکی از آن است که 15 ناشر سود جاری و سنواتی 338 هزار و 490 سهامدار را که شامل 1 هزار و 740 میلیارد تومان می شود را با حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده اند.

واریز سود جاری 10 شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته سوم دی ماه امسال، 10 شرکت « داروسازی‌ اسوه، فروسیلیس‌ ایران، سینا دارو، گروه‌ صنعتی‌ بارز، کارتن‌ ایران، پتروشیمی‌ پردیس‌(سهامی‌عام‌)، پخش‌ البرز، کارخانجات‌ داروپخش، کشت ‌وصنعت‌ پیاذر، فرآورده‌های‌ سیمان ‌شرق» سود جاری 195 هزار و 504 سهامدار که شامل یک هزار و 683 میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

واریز سود سنواتی 5 شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته سوم دی ماه امسال، 5 ناشر« آهن‌ وفولادغدیرایرانیان، بانک‌ تجارت، سرمایه ‌گذاری‌ توسعه‌ ملی، داروپخش‌ (هلدینگ‌)، شرکت ‌داده‌گسترعصرنوین‌-های‌وب» سود جاری 142 هزار و 986 سهامدار که شامل 56  میلیارد و 547 میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

سامانه سجام چیست ؟

 لازم  به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

 بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

 سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.