فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۰۹۹

شرط تغییر رفتار بورس چیست؟

شرط تغییر رفتار بورس چیست؟

تحلیلگر بازار سرمایه، تغییر روند بورس و صعود شاخص را مشروط به تحقق چهار مصوبه حمایتی دولت دانست تا شاید کام سهامداران هم شیرین‌ شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد خبری‌‌‌‌‌زاد با بیان اینکه دیروز شاخص تحت‌تاثیر چهار مصوبه حمایتی سران قوا مثبت شد به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: بازار بعد از چند وقت مثبت و صف‌های خرید تشکیل شد.

امید می رود موضوعات درخصوص خودروسازان، نرخ سود و اصلاح نرخ خوراک پترو پالایشی‌ها عملی شود. چراکه در این‌صورت روند تغییر می یابد. حتی اگر یکی دو مورد از ریسک‌ها حل شود شاهد شیرین‌شدن کام سهامداران خواهیم بود اما ادامه‌دار‌بودن روند دیروز منوط به‌ عملی‌شدن وعده‌ها است.

اگر وعده‌ها اجرا شود حتما شاهد تغییر روند بورس خواهیم بود و شاخص احتمالا صعود را تجربه می‌کند اما اگر احساس شود وعده ها در حد حرف بوده و عملی در کار نیست، سودها موقت بوده و دوباره شاهد بازگشت به روند منفی خواهیم بود.

امید است نهاد ناظر، فکری هم به حال نمادهای کوچک کند. چون حتی با وجود مثبت شدن دیروز نمادهای بزرگ و شاخص ساز، بسیاری از نمادهای کوچک منفی و خریدار نداشتند و سهامداران آنها در صف‌های فروش گیر کرده‌ بودند. حداقل باید نمادهای ارزنده گروه‌های کوچک‌تر توسط صندوق‌ها حمایت شوند تا سرمایه‌گذارانی که قصد خروج از این سهم‌ را دارند راحت‌تر این کار را انجام دهند.

منبع : بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.