کد مطلب: ۸۹۷۷۵۳

کره شمالی همکاری تجاری با سئول را کنار گذاشت

کره شمالی همکاری تجاری با سئول را کنار گذاشت

با تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، پارلمان کره شمالی به لغو قوانین مرتبط با همکاری اقتصادی با کره جنوبی رای داد.

به گزارش تجارت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان سرعت گرفتن برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ و اقدام سئول برای گسترش همکاری نظامی با واشنگتن و توکیو، روابط دو کره بیش از پیش سرد و پرتنش شده است.

پایگاه خبری رویترز نیز در گزارشی مشابه به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، نوشت مجلس عالی خلق کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) به لغو تمامی توافق‌ها با کره‌جنوبی در زمینه ارتقای همکاری‌های اقتصادی رأی مثبت داد.

این مجلس نقش مهمی در اتخاذ تصمیمات سیاسی حزب حاکم کارگر ایفا می کند، همچنین به لغو قوانین حاکم بر روابط اقتصادی با سئول، از جمله قانون ویژه درخصوص بهره‌برداری از پروژه گردشگری کوه کومگانگ رأی مثبت داد.

بر اساس این گزارش، سفر به این کوه دیدنی که در شمال مرز شرقی این کشور قرار دارد، نمادی از همکاری اقتصادی میان پیونگ‌یانگ و سئول به شمار می آید که در زمان تعامل بین دو کره در اوایل دهه ۲۰۰۰ آغاز شد و تاکنون بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده از کره‌جنوبی را به خود جذب کرده است.

این در حالیست که به باور وزارت اتحاد کره‌جنوبی که روابط با پیونگ‌یانگ را مدیریت می‌کند، اقدام پیونگ یانگ اصلا عجیب نیست و تنها زمینه را برای انزوای عمیق‌تر این کشور فراهم می‌ کند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.