فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۰۵۷

در ونزوئلا چه خبر است ؟ کشتار معترضان توسط مادورو

در ونزوئلا چه خبر است ؟ کشتار معترضان توسط مادورو

گروه‌های مسلح حامی مادورو به معترضان مسالمت‌آمیز در خیابان اوردانتا تیراندازی کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

روز دوشنبه پس از آنکه نیکلاس مادورو، رهبر اقتدارگرا، توسط مقامات انتخاباتی کشور به‌طور رسمی برنده اعلام شد، اعتراضات در چندین شهر ونزوئلا رخ داد. این انتخابات با اتهامات تقلب انتخاباتی همراه بود.

در پایتخت، کاراکاس، نیروهای امنیتی برای پراکندن جمعیت بزرگی از معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند. در حالی که گروه‌هایی از مردم با کوبیدن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها به خیابان‌های اصلی آمده بودند و خشم خود را نسبت به پیروزی مادورو در روز یکشنبه ابراز می‌کردند. 

سازمان حقوق بشر ونزوئلا (PROVEA) اعلام کرد که گروه‌های مسلح حامی مادورو به معترضان مسالمت‌آمیز در خیابان اوردانتا تیراندازی کردند.

گزارش‌هایی از اعتراضات در شهرهای دیگر از جمله ماراکای منتشر شد. "استِفانیا ناترا"، فعال مخالف، به سی‌ان‌ان گفت که مردم به خیابان‌ها آمده‌اند "تا فریاد بزنند و حقیقت را مطالبه کنند زیرا ما نتایج واقعی را می‌دانیم." 

در ایالت ساحلی فالکون، معترضان مجسمه مادورو را سرنگون کردند، همان‌طور که در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

تحلیلگران می‌گویند که در صورت اعتراضات گسترده علیه رژیم، ممکن است موج جدیدی از ناآرامی‌ها در کشور به‌وجود آید. 

تظاهرات خیابانی در سال‌های گذشته توسط ارتش کشور که مدت‌هاست از مادورو و پیشین او، هوگو چاوز، حمایت می‌کند، سرکوب شده‌اند.

شب دوشنبه، مادورو گفت که دولت او "می‌داند چگونه با این وضعیت مقابله کند و آنهایی که خشونت‌طلب هستند را شکست دهد." 

او بدون ارائه مدرک، مدعی شد که اکثریت معترضان جنایتکاران پر از نفرت هستند و این نقشه در ایالات متحده طراحی شده است.

در اوایل آن روز، مادورو به‌طور رسمی در مراسمی توسط شورای ملی انتخابات (CNE) که مملو از متحدان مادورو است و هنوز نتایج نهایی انتخابات روز یکشنبه را منتشر نکرده است، به عنوان برنده اعلام شد.

منبع : سی ان ان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.