فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۴۸۲

رئیس پارلمان ونزوئلا خواستار بازداشت سران مخالفان شد

رئیس پارلمان ونزوئلا خواستار بازداشت سران مخالفان شد

در پی وقوع ناآرامی‌های در ونزوئلا، رئیس پارلمان این کشور خواستار بازداشت سران مخالفان دولت شد.

به گزارش تجارت نیوز،

«خورخه رودریگز» رئیس پارلمان ونزوئلا در اظهاراتی خواستار دستگیری «ادموندو گونزالس» و «ماریا کورینا ماچادو» سران مخالفان دولت این کشور شده است.

رئیس پارلمان ونزوئلا در سخنانی گفت که گونزالس در حال رهبری یک «توطئه فاشیستی» است و هدف کارزار او و ماچادو ایجاد یک جنگ داخلی است.

اندکی پس از آن، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا نیز گفت که اگر گونزالس مسئولیت اعمال خود را به عهده نگیرد، یک «بزدل» است.

مادورو گفت: «پشت این توطئه، امپراطوری آمریکا، شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، ایلان ماسک و فاشیست های راست افراطی جهان هستند».

«ایلان ماسک» میلیادر آمریکایی ضمن اعلام حمایت خود از ماچادو و مخالفان ونزوئلا، با انتشار پست‌هایی در شبکه اجتماعی تحت مالکیت خود، یعنی «ایکس» به مادورو توهین کرده است.

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در روز دوشنبه و پیروزی مادورو برای سومین بار، حامیان مخالفان در مرکز کاراکاس ناآرامی‌هایی را ایجاد کردند که به گفته مادورو تاکنون ۱۲۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد مادورو ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورده و گونزالس ۴۴.۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

با این حال، ماچادو مدعی شد گونزالس پیروز انتخابات است.

همزمان با بالا گرفتن تنش‌های داخلی در ونزوئلا، فشارهای بین‌المللی علیه کاراکاس نیز افزایش یافته و آمریکا تهدید کرده در صورت عدم همکاری مادورو با خواست مخالفان، علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا تحریم های جدید و گسترده و ممنوعیت سفر اعمال خواهد کرد.

بر اساس اظهارات مادورو، روز یکشنبه نتایج دقیق و کامل رای‌گیری منتشر خواهد شد.

«لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل نیز در مصاحبه‌ای گفت که دولت ونزوئلا باید فهرست آرا را منتشر کند.  

او در اولین اظهارات خود در مورد وضعیت ونزوئلا گفت: «من متقاعد شده‌ام که این یک روند عادی و مسالمت‌آمیز است».

از طرفی، روز دوشنبه کشور «پرو» از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا خودداری کرد. روز بعد، وزیر خارجه پرو گفت که گونزالس را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب این کشور به‌رسمیت می‌شناسد.

در پی این اظهارات مداخله‌جویانه، وزیر خارجه ونزوئلا در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا بر اساس ماده ۴۵ کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری پرو گرفته است. ما پس از اظهارات بی‌پروا وزیر امور خارجه پرو مجبور به اتخاذ این تصمیم هستیم.»

 

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.