فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۴۳۶

ترامپ: به نتانیاهو گفتم کشتار در غزه را تمام کند

ترامپ: به نتانیاهو گفتم کشتار در غزه را تمام کند

دفاع از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه به اندازه‌ای دشوار شده که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه هم می‌گوید از بنیامین نتانیاهو خواسته «کشتارها» در غزه را متوقف کند.

به گزارش تجارت نیوز،

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت در دیدار ماه گذشته‌اش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به او توصیه کرده که «کشتار [در غزه] باید متوقف شود.

در این کنفرانس خبری که عصر پنجشنبه (بامداد جمعه به وقت تهران) در نیوجرسی برگزار شد یک خبرنگار از ترامپ پرسید که آیا او نتانیاهو را به عدم موافقت با با توافق آتش‌بس تشویق کرده است. 

ترامپ چنین توصیه‌ای را تکذیب کرد اما گفت نتانیاهو «می‌داند دارد چکار می‌کند.»

وی در ادامه گفت: «من او را تشویق کردم که کار را تمام کند. شما باید سریع این را به پایان برسانی. به پیروزی برس، پیروزی‌ات را به دست بیاور و کار را تمام کن. باید تمام شود؛ کشتارها باید تمام شود.»

دونالد ترامپ پیش از این هم اذعان کرده که جنگ غزه باعث مواجه شدن رژیم صهیونیستی با یک مشکل در افکار عمومی جهان شده و هر چه بیشتر ادامه پیدا کند لطمات بیشتری به تل‌آویو وارد خواهد کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته این اظهارنظر از سوی ترامپ که «کشتارها باید تمام شود» صریح‌ترین انتقاد او از اقدامات اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

بسیاری از تحلیلگران، نزدیک شدن دونالد ترامپ به انتقاد مستقیم از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را به عنوان یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها درباره میزان غیرقابل دفاع بودن جنایات رژیم در غزه تحلیل خواهند کرد. 

ترامپ یکی از سرسخت‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی است و بسیاری تشدید تنش‌های کنونی در منطقه را حاصل سیاست‌های کوته‌نگرانه در حمایت از آن رژیم در دوران ریاست‌جمهوری‌اش در کاخ سفید می‌دانند.

برخی از ناظران در دوران ۴ ساله حضور او در قدرت حتی هشدار می‌دانند سیاست‌های دونالد ترامپ هر چند در ظاهر و در کوتاه‌مدت به نفع اسرائیل به نظر می‌رسد اما در درازمدت باعث وارد شدن لطمات راهبردی عمده به این رژیم خواهد شد.

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.