فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۸۴۰

رویترز: شرکت‌های هواپیمایی پرواز بر فراز افغانستان را به منطقه خاورمیانه ترجیح می‌دهند

رویترز: شرکت‌های هواپیمایی پرواز بر فراز افغانستان را به منطقه خاورمیانه ترجیح می‌دهند

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که شرکت‌های هواپیمایی سنگاپور، بریتیش ایرویز، و لوفت هانزا پروازهای خود را بر فراز افغانستان پس از سال ها اجتناب از آن افزایش داده اند زیرا درگیری ها و تنش ها در خاورمیانه، آن را به گزینه نسبتا امنی تبدیل کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

به نوشته رویترز، این شرکت‌ها ۳ سال پیش، زمانی که گروه طالبان بر افغانستان مسلط شد و نیز به دلیل توقف خدمات کنترل ترافیک هوایی، عبور از افغانستان را متوقف کرده بودند و این در شرایطی است که این کشور یکی از مسیرهای اصلی بین آسیا و اروپا است.

بر اساس این گزارش، گرچه خدمات کنترل ترافیک هوایی هنوز از سر گرفته نشده است اما شرکت‌های هواپیمایی به طور فزاینده ای آسمان منطقه بین ایران و اسرائیل را خطرناک تر از حریم هوایی افغانستان می دانند.

پیش از این، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مسیر پروازهای خود را به دلیل بسته شدن آسمان روسیه به روی اکثر هواپیماهای متعلق به کشورهای غربی پس از حمله به اوکراین در اسفند سال ۱۴۰۰، به ایران و خاورمیانه منتقل کرده بودند.

یان پتچنیک، سخنگوی سازمان «فایت تریدر ۲۴» به رویترز گفت: «شرکت‌های هواپیمایی تا حد ممکن به دنبال کاهش خطر هستند و بنابراین پرواز بر فراز افغانستان را با توجه به تنش های فعلی بین ایران و اسرائیل، گزینه امن تری به حساب می آورند.»

رویترز اشاره کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل داده های این سازمان، در هفته دوم ماه اوت سال جاری میلادی، تعداد پروازها بر فراز افغانستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ برابر افزازیش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، این تغییر پس از حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در سال جاری میلادی انجام شده است.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.