فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۷۳۶

اگر ایران به سلاح هسته‌ ای دست یابد، اسرائیل از بین می‌ رود

اگر ایران به سلاح هسته‌ ای دست یابد، اسرائیل از بین می‌ رود

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با ادعای اینکه «به دنبال دشمنی با ایران نیست»، مدعی شد که «اگر جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، اسرائیل از بین خواهد رفت».

به گزارش تجارت نیوز،

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که برای حضور دوباره در کاخ سفید تلاش می‌کند، در اظهاراتی درباره عملکرد واشنگتن در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش»، تاکید کرد از اینکه بوش پای آمریکا را به غرب آسیا کشاند و ۹ تریلیون در آنجا هزینه و در نهایت آمریکا آنجا را ترک کرد، متنفر است.

وی در ادامه به جنگ آمریکا در عراق اشاره کرد که به سرنگونی صدام حسین، دیکتاتور این کشور منجر شد و افزود: من معتقدم که ما نباید به آنجا می‌رفتیم. ما دشمن ایران را گردن زدیم. این مثل یک کمک به ایران است.

ترامپ طی گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز که روز یکشنبه پخش شد، با تکرار ادعاهای خصمانه خود علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران، به انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال تهران پرداخت و گفت: آن‌ها اکنون میلیون‌ها دلار پول دارند، درحالی‌که چهار سال پیش برای اقدامات تروریستی خود چنین پولی نداشتند که بتوانند به اسرائیل حمله کنند. اما اکنون پول زیادی دارند و تمام آن را در طول سه سال و نیم گذشته به دست آورده‌اند.

او تصریح کرد: آن‌ها (ایران) در زمیان ریاست جمهوری من نمی‌توانستند نفت بفروشند، کسی نمی‌توانست از آن‌ها نفت خریداری کند اما اکنون به دنبال دشمنی با آن‌ها نیستم و مایلم با آن‌ها کنار بیایم. فقط نمی‌خواهم که سلاح هسته‌ای داشته باشند. نمی‌توانم اجازه دهم به سلاح اتم دست پیدا کنند، زیرا در این صورت، اسرائیل از بین خواهد رفت.

اوضاع برای اسرائیل تغییر کرده است

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه «اسرائیل در حال حاضر نیز تحت فشارهای زیادی قرار دارد»، گفت: اگر به ۱۵ سال قبل یا بیشتر نگاه کنیم، می‌بینیم که قوی‌ترین لابی در ایالات متحده اسرائیل بوده است و شما چه یهودی بودید و چه مسیحی نمی‌توانستید حرفی درباره اسرائیل بزنید اما اکنون تغییر کرده است.

وی در ادامه از مخالفت برخی مقامات آمریکایی با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه انتقاد کرد و با اشاره به موضع‌گیری سناتور «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا در این زمینه گفت: او اکنون به یک فلسطینی تبدیل شده و همچون یکی از عوامل حماس شده است. این چطور اتفاق افتاد؟ این سوال را باید مطرح کرد اما وقتی من رئیس جمهور بودم، این گونه نبود.

دانشجویان معترض اسرائیل عقاید مارکسیستی دارند!

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی و اینکه آیا دولت کنونی واشنگتن برای مقابله با این پدیده به اندازه کافی دست به اقدام زده است؟ ابراز تاسف کرد که دانشگاه‌های آمریکا به فاصله کمی از این اعتراضات در حال بازگشایی هستند و این روزها اوضاع بدتر از هر زمان دیگری است.

او افزود: خیلی ساده است، آن‌ها به این دولت احترام نمی‌گذارند. آن‌ها اکنون به دلیل همه این موهبت‌ها از آن برخوردارند، ازجمله کاهش قابل توجه مالیات قدرت زیادی گرفته‌اند

نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در آمریکا، سردمداران این معترضان را به داشتن تفکرات و عقاید مارکسیستی متهم کرد که دانشجویان را به تخریب دانشگاه‌ها تشویق می‌کنند.

دونالد ترامپ تاکید کرد بازگشایی سریع برخی از دانشگاه‌هایی که محل اعتراضات ضد صهیونیستی بودند، «منزجرکننده است و دولت نیز هیچ کاری برای آن انجام نمی‌دهد».

دیگر کسی به ما احترام نمی‌گذارد

او در ادامه با انتقاد از اینکه «برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار در هفتم اکتبر علیه اسرائیلی‌ها اتفاقی نیفتاده است» مسئولیت همه این شرایط را متوجه دولت جو بایدن دانست و مدعی شد: ما چهار سال پیش کشوری بودیم که مورد احترام قرار داشتیم اما دیگر کسی به ما احترام نمی‌گذارد که به دلیل تصمیمات بد متعدد بوده است.

ترامپ همچنین نحوه خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان را یکی از اتفاقات فاجعه‌آمیز در دولت کنونی ایالات متحده دانست.

وی با ادعای اینکه «اگر رئیس جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ اوکراین اتفاق نمی‌افتاد»، گفت: حتی من اگر جای بایدن بودم زودتر (از این جنگ) بیرون می‌آمدم.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.