فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۸۳۷

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و تروئیکای اروپا درباره مسئله هسته ای

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و تروئیکای اروپا درباره مسئله هسته ای

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان همسو با گزارش آژانس مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران از ارائه توضیحات هسته ای خودداری کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا روز پنجشنبه بیانیه مشترکی خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع «اجرای تعهدات ایران ذیل توافقنامه پادمانی ان‌پی‌تی» منتشر کردند. 

۴ کشور در این بیانیه از گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس اتمی درباره وضعیت اجرای موفقت‌نامه پادمانی ان‌پی‌تی تشکر کرده‌اند. 

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان همسو با گزارش آژانس مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران از ارائه توضیحات موثق به سؤالات آژانس درباره «مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در تورقوزآباد و ورامین» خودداری کرده است. 

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها اعلام کرده است که هیچ مکان اعلام‌نشده‌ای که اعلام آن طبق موافقت‌نامه جامع پادمانی (CSA) الزامی باشد وجود ندارد. 

تهران همچنین تأکید کرده است که ادعاهای مربوط به برخی فعالیت‌های اعلام‌نشده در سایت ورامین فاقد اطلاعات موثق و تنها بر اساس اسناد جعلی یک رژیم بدنیت مطرح می‌شوند. 

۴ کشور غربی با متهم کردن ایران به «سنگ‌اندازی» مدعی شده‌اند که اقدامات ایران با موافقت‌نامه پادمانی ان‌پی‌تی و تعهدات این کشور در بیانیه مشترک مارس ۲۰۲۳ برای همکاری با آژانس اتمی مغایرت دارند.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.