کد مطلب: ۸۹۲۷۲۳

۹۰ درصد کودکان کار از مهاجران هستند

۹۰ درصد کودکان کار از مهاجران هستند

رئیس کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور با اعلام اینکه ۹۰ درصد کودکان کار در ایران از مهاجران هستند، گفت: کودکان کار و آواره مهاجر در کشور، محصول نگاه سرمایه‌داری آمریکا در منطقه‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابراهیم نورمحمدی عصر امروز (پنجشنبه، ۲۳ آذر ماه) در مراسم رویداد «توان» که با هدف استفاده از توان مردمی در حل مشکلات در آستانه سفر رئیس جمهوری به گلستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز دولت‌ها به تنهایی قادر به حل مشکلات و معضلات جامعه نیستند و چاره‌ای به‌جز به میدان آوردن مردم و استفاده از توان آنها در حل مسائل ندارند.

رئیس کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور بیان کرد: اگر از توان، مال و انرژی مردم در اداره جامعه استفاده شود، مردم آن جامعه رشد می‌کنند و این به معنی حذف توان دولت نیست، دولت نیز باید با تمام توان پای کار بیاید.

وی مبارزه با مواد مخدر با کمک مردم را یکی از مصادیق مهم استفاده از توان مردمی در حل معضلات دانست و ادامه داد: در هر محله و شهری که مردم برای حل مشکل اعتیاد کنار دولت آمدند و خانواده‌های افراد گرفتار در دام اعتیاد را حمایت کردند، کاهش اعتیاد را شاهد بودیم. مثلاً یک پیرمرد همدانی خانه‌اش را فروخت و با خرید سه هکتار زمین در حاشیه شهر، کمپ تشکیل داد و ۶۳ فرد معتاد را درمان و به آغوش زندگی برگرداند. این یک مدل موفق از استفاده از توان مردمی است.

نورمحمدی گفت: کودکان کار و آواره  مهاجر در کشور محصول نگاه سرمایه‌داری آمریکا در منطقه‌اند. همچنین ۱۰ درصد کودکان کار در کشور محصول نگاه سرمایه‌داری در داخل هستند که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.