خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۱۰۰۳۵

پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود

پروازهای حج تمتع از 24 اردیبهشت آغاز می‌شود

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد وگفت:یکی از دغدغه‌های ما این است که حجاج زمان کمتری در عربستان باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در نشست هم‌اندیشی حج تمتع 1403 با بیان این‌که زائران خانه خدا در قالب 622کاروان به سرزمین وحی می‌روند، اظهار کرد: عملیات حج تمتع از 24 اردیبهشت آغاز و تا 3 خرداد روزانه 2100 زائر عازم کشور عربستان می‌شوند.

وی ادامه داد: از 4 تا 17، روزانه 4000زائر و از 18 تا 21 خرداد روزانه 2100 زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند. یکی از دغدغه‌های ما این است که حجاج  زمان کمتری در کشور عربستان باشند و این موضوع ارتباط مستقیم با افزایش ناوگان دارد.

وی با بیان اینکه تمام هماهنگی لازم برای برگزاری عملیاتی موفق در حج تمتع 1403 به‌عمل آمده است، گفت: تمامی دستگاه‌های مربوطه از آمادگی کامل برخوردار هستند و عوامل حج پیش از اعزام نخستین کاروان ایرانی در کشور عربستان حضور خواهند داشت.

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این نشست، اظهار کرد: 58هزار و 621 زائر خانه خدا از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها عازم مدینه منوره و مکه مکرمه خواهند شد.

وی اضافه کرد: هریک از نهادهای مربوطه به وظایف خود آگاه هستند و به‌خوبی می‌دانند کوچکترین ناهماهنگی در این عملیات عظیم هزینه‌های سنگینی برای زائران و آبروی نظام جمهوری اسلامی به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تجربه سال‌های گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت عملیات‌های پیشین حج تمتع این امکان را فراهم می‌کند تا شاهد برگزاری عملیات مطلوبی در حج تمتع 1403 در فرودگاه‌های کشور باشیم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.