فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۶۱۰

مدرسه تابستانی «مالکیت فکری ایران، وایپو ۲۰۲۴» به میزبانی ایران برگزار می‌شود

مدرسه تابستانی «مالکیت فکری ایران، وایپو ۲۰۲۴» به میزبانی ایران برگزار می‌شود

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور مجوز سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) برای برگزاری مدرسه تابستانی در مرداد امسال در ایران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیامک اسلامی اظهار داشت: مدرسه تابستانی مالکیت فکری فرصت مناسبی برای دانشجویان و متخصصان است تا به صورت فشرده در ۲ هفته با جدیدترین دستاوردهای بین رشته‌ای مالکیت فکری در جهان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برنامه درسی این مدرسه مطابق با استانداردهای آکادمی سازمان جهانی مالکیت فکری تدوین شده است، افزود: موضوعاتی مانند سیستم‌های بین‌المللی ثبت اختراع، روند طرح‌های صنعتی، مسائل نوین علائم تجاری و برندها، ادبیات و هنر، صنایع خلاق و کپی رایت، مدیریت مالکیت فکری، محیط زیست، فناوری‌های سبز و ضمانت اجراهای نوین حمایت از حقوق مالکیت فکری در این مدرسه آموزش داده می‌شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه در این مدرسه تابستانی گواهینامه بین المللی به فراگیران اعطا خواهد شد، افزود: هر سال به طور میانگین ۲۰ کشور موفق به دریافت مجوز برگزاری مدرسه تابستانی مالکیت فکری از وایپو می‌شوند و پیشینه مرکز مالکیت معنوی در برگزاری موفق مدارس تابستانی ۲ سال گذشته موجب شد که برگزاری مدرسه ۲۰۲۴ مورد موافقت سازمان جهانی مالکیت فکری قرار گیرد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: تدریس عناوین آموزشی مدرسه تابستانی مالکیت فکری توسط اساتید خبره بین المللی انجام می‌شود و علاوه بر فراگیران داخلی، امکان شرکت فراگیران خارج از کشور نیز وجود دارد و در راستای توانمندسازی محیط مالکیت فکری کشور و با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، بخشی از این ظرفیت به دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری اختصاص داده شده است.

وی گفت: «مدرسه تابستانی مالکیت فکری ایران، وایپو ۲۰۲۴» از ۱۳ تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و زمان ثبت نام در مدرسه از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳ از طریق پایگاه اینترنتی سازمان جهانی مالکیت فکری انجام خواهد شد.

سازمان جهانی مالکیت معنوی یکی از ۱۵ آژانس تخصصی زمان ملل است که با هدف تشویق آثار خلاقانه در راستای حِمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد؛ وایپو هم‌اکنون ۱۹۳ کشور عضو دارد و ۲۴ معاهدهٔ بین‌المللی را مدیریت می‌کند؛ مقر این سازمان در ژنو سوئیس قرار دارد. 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.