فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۱۳۰

هشدار زرد در قزوین صادر شد/سرعت وزش باد به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید

هشدار زرد در قزوین صادر شد/سرعت وزش باد به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از صدور هشدار به سطح زرد در این استان خبر داد و گفت: سرعت وزش بادهای لحظه ای شدید در این استان به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی آخوندی روز پنجشنبه اظهار کرد: با توجه به پیش بینی این اداره کل مبنی بر ادامه ناپایداری ها، روز گذشته میزان بارندگی در مرکز استان به ۲۰ میلی متر رسید.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، پیش بینی می شود همچنان تا صبح شنبه هفته آینده و با گذر امواج تراز میانی جو در پاره ای از مناطق استان شاهد بارش های رگباری، رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ و وزش بادهای لحظه ای شدید باشیم.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه تشکیل ابرهای همرفتی، ناپایدارها در سطح استان به صورت محلی از شدت و میزان بیشتری برخودار خواهد بود، تصریح کرد: بر همین اساس، این اداره کل با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل ها و خسارت به سازه های سبک و موقت، اقدام به صدور هشدار به سطح زرد کرد.

وی ادامه داد: به همین جهت به شهروندان و مسافران توصیه می شود تا از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع خودداری کنند.

به گفته وی، با توجه به جریانات شمالی هوا برای امروز و فردا /جمعه/ کاهش نسبی دما را نیز در سطح منطقه شاهد خواهیم بود.

آخوندی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۲ و آبیک با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۹ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.