فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۵۴

هشدار زرد هواشناسی برای مناطق ساحلی کشور

هشدار زرد هواشناسی برای مناطق ساحلی کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در آب‌های شمال و جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش تجارت نیوز،

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ، از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خبر داد. 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴نات و بیشتر، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و تا ۲ متر و بیشتر در مناطق دور از ساحل با تاکید بر استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود. 

زمان هشدار از روز جمعه، ۵ مرداد آغاز می‌شود و در روز سه‌شنبه، ۹ مرداد به پایان می‌رسد.

براین اساس مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان در روز جمعه، ۵ مرداد؛ مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان طی روزهای شنبه تا دوشنبه، ۶ تا ۸ مرداد و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان، روز سه‌شنبه ۹ مرداد تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

همچنین مخاطراتی چون خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به ماهیان در قفس و صدمه به قایق های کوچک تفریحی و مسافری و شناورهای سبک و اختلال در تردد شناورها و فعالیت های ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، منع فعالیت‌های شنا، فعالیت‌های تفریحی، تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک، محدودیت تردد شناورهای سنگین و نیمه سنگین و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

براساس هشدار سازمان هواشناسی، افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۶نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و تا ۲ متر در مناطق دور از ساحل آب‌های جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود. مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس طی روز جمعه، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

بر اثر این مخاطرات، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی توصیه می‌شود

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.