فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۸۶۶

هوای سرخس در شرایط ناسالم/ /اعلام آماده‌باش به تمامی مراکز درمانی

هوای سرخس در شرایط ناسالم/ /اعلام آماده‌باش به تمامی مراکز درمانی

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس گفت: آلودگی هوا و افزایش شاخص ذرات معلق و گرد و غبار موجب شده هوای این شهرستان برای همه گروه‌های سنی ناسالم باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد رفیعی با بیان اینکه به طور مداوم هشدارهای لازم برای شهروندان صادر می‌شود، از شهروندان درخواست کرد؛ حتی‌الامکان از حضور و فعالیت در هوای باز به جد پرهیز کنند.

وی بر پرهیز از خروج غیر ضرور از منزل تأکید کرد و گفت: شهروندان هشدارهای بهداشتی که صادر می‌شود را جدی بگیرند و به سادگی از کنار آنها نگذرند.

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس با بیان اینکه برخی مواقع شاخص‌های آلودگی ناشی از ریزگردها در شهرستان افزایش پیدا می‌کند، افزود: هنوز تصمیمی مبنی بر تعطیل شدن ادارات و سایر اماکن عمومی شهرستان اتخاذ نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکنون آلایندگی شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارد، ضروری است گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان، خانم‌های باردار، بیماران قلبی و تنفسی در خانه بمانند.

رفیعی با اشاره به اینکه تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان در آماده‌باش کامل هستند، افزود: اعلام شده که کپسول‌های اکسیژن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شارژ شده باشند تا برای مواقع ضروری مشکلی نداشته باشیم.

وی اذعان کرد: گرچه از ساعت ۵.۳۰ صبح امروز pm۱۰ افزایش یافته اما همچنان نوسان دارد و در شرایط مختلف هوا برای شهروندان حساس اعلام شده است، در ساعت ۱۰ صبح هم وضعیت به حالت خطرناک رسید اما اکنون مجدد شرایط بهبود یافته و در وضعیت ناسالم قرار دارد.

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس با بیان اینکه مراجعاتی برای گرمازدگی در روزهای گذشته داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: گرچه در هوای سالم میزان ذرات با قطر pm۱۰ بین ۵۵ تا ۱۵۵ میکروگرم در مترمکعب است اما وقتی شاخص به بالای ۵۰۰ میکروگرم برسد وضعیت خطرناک اعلام می‌شود.

وی در ادامه به مشکلاتی که به دلیل افزایش دما در شهرستان به وجود آمده بود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خوشبختانه با قطعی آب در شهرستان مواجه نیستیم و فقط دو تا سه نقطه روستایی که در انتهای خط شبکه انتقال آب قرار داشتند با کمبود آب مواجه شدند.

رفیعی از افزایش مصرف آب با افزایش دمای هوا خبر داد و افزود: خوشبختانه مشکل جدی در شهرستان نداریم و تدابیر لازم اتخاذ شده و برخی روستاها که با کمبود آب مواجه شدند با تانکر آب‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه به دلیل هوای گرم و افزایش دما در شبکه برق مشکلاتی به وجود آمد که در کمترین زمان ممکن اتفاق رفع شد، تصریح کرد: خسارت‌هایی به تابلوهای برق و فیوض‌ها وارد شد که برطرف شده است.

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی با توجه به بادخیز بودن منطقه تا فردا این نوسان وجود خواهد داشت.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.