فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۸۴۲

فروش رسمی بلیت پرواز اربعین از امروز آغاز شد

فروش رسمی بلیت پرواز اربعین از امروز آغاز شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به آغاز فروش رسمی بلیت پرواز اربعین از روز جاری (شنبه، ۱۳ مرداد) به صورت محدود، گفت: شرکت‌ها به‌تدریج در حال باز کردن سایت‌های خود برای فروش هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

«مقصود اسعدی سامانی» گفت: عرضه تدریجی بلیت از سوی شرکت‌ها به‌دلیل لزوم اخذ مجوز از سوی آنها و همچنین لزوم خارج کردن هواپیماها از سایر مسیرها به‌منظور سرویس‌دهی در مسیرهای بغداد و نجف است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: امروز شرکت‌های زاگرس و ایران‌ایرتور فروش بلیت اربعین را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه فعلا عرضه بلیت‌ها محدود است، خاطرنشان‌کرد: به‌دلیل حجم تقاضا، بلیت‌های عرضه شده به فروش رفته است و بقیه شرکت‌ها نیز در همین هفته پس از اخذ مجوزهای مربوطه، پروازها را باز خواهند کرد.

عرضه حدود ۴۰۰ هزار صندلی پرواز برای اربعین

اسعدی یادآور شد: سال گذشته ۳۷۸ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت در ایام اربعین عرضه و ۲۲۹ هزار صندلی فروخته شد و بقیه آنها به صورت یک سر خالی بود و به فروش نرفت.

وی گفت: امسال نزدیک به ۴۰۰ هزار صندلی به این منظور در نظر گرفته شده است و با توجه به محدودیت عرضه، انتظار نمی‌رود که شرکت‌ها بتوانند پاسخ‌گوی همه تقاضاها باشند؛ بر این اساس سفر به عراق از سایر مسیرهای ریلی و زمینی باید از سوی زائران برنامه ریزی شود.

این مقام صنفی در ادامه بیان‌داشت: آنچه مهم است زائران اربعین نباید بالاتر از ارقام در نظر گرفته شده برای بلیت‌ها پرداخت کنند و در صورت مواجهه با درخواست ارقام بالاتر، موارد تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری انعکاس دهند.

زائران اربعین بالاتر از نرخ‌ اعلام شده برای پروازها پرداخت نکنند

بهای کل در نظر گرفته شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای بلیت یک‌طرفه هواپیما از مبدا تهران و سایر استان‌های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر پنج میلیون تومان و برای بلیت‌های دوطرفه ۱۰ میلیون تومان تعیین شد.

همچنین بهای کل بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و برای بلیت‌های دو طرفه ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

اسعدی سامانی تاکید کرد:‌ اگر نرخ مصوب از سوی عوامل فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین در بازه زمانی از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریورماه رعایت نشود، شرکت‌ها با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می‌شوند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.