فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۶۸۸

اعمال محدودیت سنی برای زائران پاکستانی برای ورود به عراق

اعمال محدودیت سنی برای زائران پاکستانی برای ورود به عراق

مدیرکل حمل‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کشور عراق فقط زائران بالای 55 سال پاکستانی را در ایام اربعین می‌پذیرد و قرار شده با اتوبوس‌های راست فرمان وارد ایران شوند.

به گزارش تجارت نیوز،

داریوش باقرجوان درباره جابه‌جایی زائران پاکستانی از مرز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قرار بر این شده‌ که به زائران پاکستانی ویزای گروهی داده شود تا بتوانند با ناوگان پاکستانی وارد کشورمان شوند به عراق بروند و با همین ناوگان هم برگردند.

وی تاکید کرد: البته زائران پاکستانی که به صورت انفرادی وارد کشور می‌شوند را هم پوشش می‌دهیم و می‌توانند از ناوگان عمومی ایران استفاده کنند. زائران پاکستانی با ویزای گروهی و انفرادی از مرز میرجاوه در زاهدان و از مرز ریمدان از ایرانشهر و چابهار می‌توانند وارد کشورمان شوند.

مدیرکل حمل‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سال گذشته 150هزار زائر پاکستانی وارد کشور شدند و امسال با توجه به اعمال محدودیت سنی از سوی کشور عراق برای زائران پاکستانی که فقط افراد بالای 55 سال  از پاکستان می‌توانند در ایام اربعین وارد عراق کشور شوند، پیش بینی می‌شود امسال 50 هزار پاکستانی از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد کشورمان و بعد از آن به عراق بروند.

باقرجوان ادامه داد: ناوگان عمومی منطقه آزاد چابهار برای جابه‌جایی زائران پاکستانی که به صورت انفرادی وارد کشور شدند آماده باش هستند و پس از عبور از این منطقه می‌توانند به تدریج به عراق تردد داشته باشند.

وی با اشاره به تفاوت ناوگان پاکستانی با ناوگان ایرانی اظهار داشت: ناوگان پاکستانی راست فرمان هستند و با همین ناوگان وارد کشور می‌شوند و در معاهده بین ‌المللی ایران و پاکستان به این موضوع اشاره شده و پاکستانی‌ها می‌توانند با این ناوگان وارد کشور شوند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ناوگان خارجی فقط از مرز چذابه می‌توانند از کشور خارج و وارد عراق شوند.

باقرجوان همچنین درباره فروش بلیت به زائران پاکستانی افزود: قیمت بلیت برای زائران پاکستانی تفاوتی با قیمت برای زائران ایرانی ندارد و با همان قیمت در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش جابه‌جایی زائران از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای گفت: در سال گذشته دو میلیون و 50 هزار زائران در مسیر رفت از ناوگان عمومی جاده‌ای استفاده کردند که همین جمعیت هم در مسیر بازگشت جابه ‌جا شدند و پیش‌بینی می‌شود که این عدد امسال به دو میلیون و 400 هزار زائر برسد. 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.