فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۰۸۶

استقرار بالن‌ فضایی در مرز مهران برای ارائه اینترنت رایگان

استقرار بالن‌ فضایی در مرز مهران برای ارائه اینترنت رایگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بالن‌های مخابراتی برای ارائه خدمات ارتباطی در شرایط خاص و بحرانی و قطع و اشباع زیرساخت‌های ارتباطی زمینی استفاده می‌شوند و هم اکنون یکی از این بالن‌ها در حال ارائه اینترنت رایگان به زائرین در مرز مهران است.

به گزارش تجارت نیوز،

در ایران، چند سالی است که به مناسبت فرا رسیدن اربعین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات ویژه‌ای را برای زائران درنظر می‌گیرند که می‌توان به بالن سازمان فضایی که یکی از کارکردهایش ارایه اینترنت رایگان است اشاره کرد.

بالن های اینترنت به جای مبارزه با باد، از "هوش مصنوعی" استفاده می‌کنند تا ارتفاع خود را تغییر دهند و برای رسیدن به مقصد خود از جریان هوا استفاده می‌کنند؛ این امر می‌تواند به طی مسیرهایی منجر شود که طولانی و یا پیچیده هستند ولی در عین حال به انرژی بسیار زیادی هم نیاز ندارند. همچنین این بالن‌ها می‌توانند دسترسی به اینترنت را با ثبات بیشتری فراهم کنند.

بر این اساس، بالن‌های مخابراتی، بالن‌های ثابتی هستند که می‌توانند تا ارتفاع ۵۰۰ متر قرار گیرد و ارتباطات زمینی را ایجاد کنند. از جمله کاربردهای این بالن‌ها می‌توان به استفاده در مواقع بحرانی اشاره کرد؛ در واقع با استفاده از چت‌های وای فای این بالن‌ها، خدمات ارتباطی برای مردم فراهم می‌شود.

در همین رابطه امسال به رسم سالهای گذشته عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: بالن‌های مخابراتی برای ارائه خدمات ارتباطی در شرایط خاص، بحرانی و قطع و اشباع زیرساخت‌های ارتباطی زمینی استفاده می‌شوند.

وی افزود: در این دوره نسل جدید سکوهای کنترل بالن‌های مخابراتی ساخته شد و هم اکنون یکی از این بالن‌ها در حال ارائه اینترنت رایگان به زائرین در مرز مهران است.

 گفتنی است سال گذشته نیز مدیرکل ارتباطات استان ایلام از استقرار بالن فضایی و ایجاد چتر وای فای رایگان در پایانه شهید سلیمانی در مرز مهران توسط پژوهشگاه فضایی خبر داد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.