فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۹۵۶۷

قیمت کدام خودروهای وارداتی در ایران کاهش یافت؟

قیمت کدام خودروهای وارداتی در ایران کاهش یافت؟

با جدی شدن طرح واردات خودرو به کشور به نظر می‌رسد که قیمت در بازار خودروهای وارداتی فاز کاهشی به خود می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزیابی بازار خودروهای وارداتی در نیمه دوم سال جاری از کاهشی بودن بازار این خودروها حکایت دارد. بطوری که وارداتی‌ها در مدت زمان مورد بررسی با افت ۱۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو بیشتر خودروهای وارداتی موجود در بازار کارکرده هستند.

اما دستور صریح رییس جمهور برای واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو از جمله دلایلی است که موجب شد تا بازار وارداتی ها فاز کاهشی به خود گیرد. هرچند این طرح همچنان مصوب نشده است. با این حال اظهار نظر صریح رئیس جمهور یبر بازار خودرو اثرگذار بوده است.

در مدت زمان مورد بررسی بیشترین افت قیمت به «رنو تالیسمان» رسید و در میان وارداتی هایی که ارزیابی می شوند نیز «توسان IX35» با افت ۱۰میلیونی کمترین افت قیمت را ثبت کرد و «میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵» نیز بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شد. ( اقتصاد نیوز )

با وجود اینکه مسئولان بر این باورند که سال آینده قیمت خودرو کاهش خواهد یافت. اما در نقطه مقابل، کارشناسان این موضوع را رد می‌کنند. به عنوان مثال فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم معتقد است که سال آینده با افزایش ۱٫۵ برابری تولید و همچنین کاهش ۱۵درصدی هزینه تمام شده خودروسازان، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

اما فربد زاوه، تحلیلگر صنعت خودرو چندی پیش گفته بود که خریداران منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند. زیرا حتی در صورت احیای برجام، رشد قیمت کالاها ولو با شیب کم ادامه خواهد داشت و بهتر است خریداران، خودروی مورد نیاز خود را زودتر بخرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار