کد مطلب: ۸۹۷۸۲۴

تاکید وزیر نیرو بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با صادرات برق

تاکید وزیر نیرو بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با
صادرات برق

یکی از برنامه‌های دولت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور است که این امر با توجه به فراهم شدن امکان صادرات برق تولیدی آنها وارد مرحله تازه‌تری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو در دولت توجه جدی به توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و جایگزین‌کردن تدریجی آنها با نیروگاه‌های فسیلی است.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو یکی از برنامه‌های خود به هنگام معرفی به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم را افزایش ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان کرده بود و از همان ابتدا گام‌هایی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور برداشته شد.

یکی از مهم‌ترین این اقدام‌ها راه‌اندازی تابلوی برق سبز در بورس انرژی بود تا تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر بتوانند به‌راحتی برق تولیدی خود را به قیمت‌های خوب به فروش برسانند.

در همین رابطه محرابیان گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس و ایجاد جذابیت لازم در حوزه تولید برق انرژی‌های تجدیدپذیر شاهد این هستیم که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برق تجدیدپذیر در یک فضای عادلانه با هم دادوستد می‌کنند و در همین راستا جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شده است.

دانش فنی ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بومی‌سازی شد

وزیر نیرو درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توانمندی‌های ایران در این حوزه ادامه داد: وزارت نیرو در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه جامع و کاملی دارد که باهدف توسعه این نوع انرژی در کشور و رفع ناترازی برق طراحی شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه ظرفیت‌های زیست‌محیطی کشور اجازه توسعه بیش از حد نیروگاه‌های فسیلی را به ما نمی‌دهد، حرکت به سمت انرژی‌های پاک آن هم با استفاده از توان مهندسی داخلی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: در حال حاضر همه‌دانش فنی ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از صفر تا صد بومی‌سازی شده است و به‌عنوان نمونه اکنون کارخانه‌ای در شهرستان خمین داریم که از مواد اولیه تا نیروگاه خورشیدی را در داخل تولید می‌کند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.