خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۱۸۰۴

کاهش قیمت نفت به ۸۱ دلار

کاهش قیمت نفت به ۸۱ دلار

نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، به کاهش قیمتی که هفته گذشته داشت، ادامه داد و به ۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۵۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۷ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۷۷ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص هفته گذشته، تحت تاثیر آمار منفی چین که به ضعیف شدن تقاضا در بزرگترین خریدار جهان اشاره داشت، کاهش پیدا کردند و نفت برنت ۱.۸ درصد و شاخص نفت آمریکا، ۲.۵ درصد کاهش هفتگی رقم زد.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس شرکت «ان اس تردینگ» با بیان این که نگرانی‌ها نسبت به ضعف تقاضای چین، تمدید کاهش تولید اوپک پلاس را تحت الشعاع قرار داد، افزود: سیگنال‌های گوناگون از آمار اشتغال آمریکا، باعث شد معامله‌گران در قراردادهایشان تغییراتی دهند. با این حال، افت قیمت با ریسک ژئوپلیتیکی فزاینده، محدود شد.

آماری که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد رشد اشتغال آمریکا در فوریه شتاب گرفت اما رشد نرخ بیکاری و ملایم شدن افزایش دستمزد، گزینه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ژوئن را روی میز نگه داشت.

چین هفته گذشته، یک هدف رشد اقتصادی حدود ۵ درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرد که بسیاری از تحلیلگران می‌گویند بدون محرک‌های بیشتر، هدف بلندپروازانه‌ای است.

داده‌های منتشره در پنجشنبه گذشته، نشان داد واردات نفت به چین در دو ماه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳، افزایش یافته است، اما نسبت به ماه‌های قبل، کمتر بوده و روند خرید کمتر توسط بزرگترین خریدار نفت در جهان، ادامه یافته است.

حمایت اوپک پلاس از بازار نفت

در بخش عرضه، اعضای اوپک پلاس یکشنبه گذشته، توافق کردند کاهش تولید داوطلبانه نفت به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز را در سه ماهه دوم تمدید کنند و در بحبوحه نگرانی‌ها از رشد جهانی و افزایش تولید خارج از گروه، از بازار حمایت بیشتری به عمل آورند.

تحلیلگران گروه تحقیقاتی Research ANZ در یادداشتی نوشتند: با توجه به تمدید توافق کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس تا پایان سه ماهه دوم، این وضعیت می‌تواند بازار را دچار محدودیت عرضه کند زیرا تقاضا از ضعف فصلی که پیدا کرده، بهبود می‌یابد.

مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس متوقف شده است. به گفته کیکوکاوا، تنش‌ها در روسیه و همسایگانش هم تشدید شد و بیم درگیری احتمالی خارج از اوکراین را به وجود آورده است.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس جمهور مولداوی پنج شنبه گذشته، یک پیمان همکاری دفاعی با فرانسه امضا و اعلام کردند روسیه، تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن کشورش را مضاعف کرده و اگر رئیس جمهور پوتین در اوکراین متوقف شد، به این روند ادامه خواهد داد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.