فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۶۸

صادرات ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه ای نفت ایران به چین

صادرات ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه ای نفت ایران به چین

تحلیلگران موسسه استاندارد چارتر در گزارشی تایید نشده صادرات نفت ایران به چین در ماه ژوئن سال جاری میلادی را در حدود ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز محاسبه کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

تحلیلگران موسسه استاندارد چارتر با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران مدعی شده اند آب‌های مالزی تبدیل به مسیری برای انتقال کشتی به کشتی نفت ایران شده است.

طبق ادعای این موسسه، واردات نفت خام ایران توسط چین از مالزی در ماه ژوئن به 1.456 میلیون بشکه در روز رسیده است، یعنی دومین رکورد بزرگ ماهانه ایران. متخصصین کالا عقیده دارند تولید نفت خام مالزی حدود 0.35 میلیون بشکه در روز است در حالی که صادرات این کشور معمولاً به طور متوسط به 0.2 میلیون بشکه در روز می‌رسد. به علاوه، بیشتر نفتی که چین از مالزی وارد می‌کند تولید این کشور نیست.

برخی منابع رسانه‌ای ادعا می‌کنند این نقل و انتقال‌ها از طریق ناوگانی از نفتکش‌های قدیمی صورت می‌گیرد که بیمه‌کننده مشخصی ندارند. این نفتکش‌های قدیمی فرستنده‌های خود را خاموش می‌کنند.

قبلاً گزارش شده بود که صادرات نفت ایران در زمان ریاست جمهوری بایدن به شدت افزایش یافته است. آمریکا و متحدانش امیدوارند بتوانند یک قرارداد اتمی جدید با تهران امضا کنند. دولت ترامپ در 2015 از قرارداد برجام خارج شد. تولید نفت ایران در زمان ریاست جمهوری ترامپ از 3.8 میلیون بشکه در روز در اوایل 2018 تا کمتر از 2 میلیون بشکه در روز در اواخر 2020 کاهش یافته بود. اما تولید نفت این کشور در زمان ریاست جمهوری بایدن تا 3.2 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

دونالد ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی خود اعلام کرده در صورت رسیدن به ریاست جمهوری، صادرات نفت ایران را محدود می‌کند. طبق گفته استاندارد چارترد، نفت ایران نقش کلیدی در سیاست تجاری بین چین و آمریکا بازی خواهد کرد.

قیمت نفت طی هفته گذشته کاهش یافته و در بیست و سوم ژوئیه به کمتر از 80 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید. برخی دلیل پایین آمدن قیمت نفت را نگرانی در مورد دورنمای تقاضا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا می‌دانند

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.